Trnavské rybníky
reklama

Vybudujú cyklotrasu alebo zachovajú storočnú železnicu? Pri Piešťanoch majú dilemu

AKTUALITY - Piešťany | 26.3.2015, 14.58, prispievatelia

Nevyužívaná železničná trať z roku 1906 má svojich zástancov, ktorí nechcú dopustiť jej likvidáciu. Starostovia dotknutých obcí by dali prednosť cyklotrase.

Vybudujú cyklotrasu alebo zachovajú storočnú železnicu? Pri Piešťanoch majú dilemu

Okrem diskusie o budúcnosti železničnej trate Piešťany - Vrbové si účastníci konferencie mohli vyskúšať aj koľajové dreziny určené na rekreačné použitie. FOTO: PAVOL MACHOVIČ

Cukrovar
reklama

 

Ak nebude cyklotrasa medzi mestami Piešťany a Vrbové vybudovaná na nevyužívanej železničnej trati, tak nebude vybudovaná vôbec.

 

Na švrtkovej konferencii o budúcnosti historickej železnice v Piešťanoch to povedal starosta Trebatíc Juraj Valo.

 

Vedenie cyklotrasy popri trati by si vyžadovalo rokovanie so stovkami vlastníkov pozemkov, čo by bol podľa neho dlhoročný proces. Iná reálna alternatíva ako nahradenie železnice cyklotrasou podľa Vala nie je.

Munipolis Trnava
reklama

 

Železničná trať Piešťany – Krakovany – Trebatice – Vrbové z roku 1906 má svojich zástancov, ktorí nechcú dopustiť jej likvidáciu.

 

Občianske združenie Čango má projekt na jej využitie na príležitostné jazdy historických vlakov a koľajových drezín.

 

Železnice SR podľa šéfa združenia Vladimíra Vaculu nedopustia nezvratnú likvidáciu trate.

 

Na optimálnom riešení sa mali dohodnúť členské obce a mestá združené v Mikroregióne Zelená cesta, definitívne rozhodnutie však doteraz nepadlo.

 

Mesto Piešťany a obce Trebatice a Krakovany sa prikláňajú k nahradeniu železnice cyklochodníkom.

 

Valo to vysvetľuje tým, že prednosť musí dostať bezpečnosť obyvateľov, ktorú vidí v ceste vyhradenej pre bicykle či korčuliarov.

 

Vybudovanie cyklotrasy na terajšej železnici by bolo jednoduchšie riešenie, pretože územie má len jediného vlastníka, ktorým je štát.

 

Cyklotrasa dlhá 6,5 kilometra by v tomto prípade podľa vypracovanej štúdie stála zhruba 630-tisíc eur.

 

Ak by viedla popri železničnej trati, náklady by podľa tejto štúdie boli dvojnásobné, okrem toho by boli potrebné ďalšie peniaze na majetkovo-právne vyrovnanie s vlastníkmi pozemkov.

 

O optimálnom riešení sa v regióne diskutuje už najmenej šesť rokov, teraz diskusiu opätovne podnietila možnosť získať peniaze na bezpečnú a ekologickú dopravu v regiónoch prostredníctvom Integrovaného operačného programu na roky 2014 – 2020 (IROP).

 

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy.

 

Osobná preprava na trati Piešťany – Trebatice – Krakovany - Vrbové definitívne skončila v roku 1978.

 

O záchranu trate ako historického dedičstva po predkoch sa už niekoľko rokov snažia nadšenci z občianskeho združenia Čango, ktoré presadzuje vybudovanie cyklotrasy popri nej.

 

Samotnú trať navrhuje využívať na atraktívnu turistiku jazdami na rôznych druhoch drezín, prípadne na jazdy historických železničných vozidiel.

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda
reklama
cale clinic
reklama