Trnavské rybníky
reklama

Obyvatelia z Hlohovca už nemusia chodiť na úrady do Trnavy

AKTUALITY - Hlohovec | 9.4.2015, 22.01, prispievatelia

V Hlohovci dnes otvorili 25. klientske centrum štátnej správy.

Obyvatelia z Hlohovca už nemusia chodiť na úrady do Trnavy

Klientské centrum otváral aj predseda vlády Robert Fico. Foto: Fraštácke noviny

reklama

 

Klientske centrum štátnej správy, ktoré je výsledkom reformy verejnej správy ESO, otvorili dnes v priestoroch Okresného úradu v Hlohovci. Ľudia si na jednom mieste môžu vybaviť všetku potrebnú agendu.

 

Klientske centrum v Hlohovci je v poradí dvadsiatepiate z plánovaného počtu 89 na celom Slovensku. Centrum otvoril predseda vlády Robert Fico spolu s ministrom vnútra Robertom Kaliňákom.

 

Kaliňák zdôraznil, že klientske centrá nerozdeľujú okresy tak ako v minulosti na malé alebo veľké.

Májový kvet
reklama

 

,,Obyvatelia Hlohovca platia predsa rovnaké dane ako obyvatelia Trnavy, preto majú nárok aj na rovnaké služby,“ povedal.

 

Okresný úrad v Hlohovci vznikol v roku 2013 a doteraz poskytoval len obmedzené služby, ľudia si väčšinu agendy štátnej správy museli vybavovať v Trnave.

 

Integrovaním existujúcich a nových odborov bude v klientskom centre poskytovať služby v oblasti starostlivosti o životné prostredie, katastra, živnostenského podnikania, pozemkového a lesného odboru, odboru dopravy a pozemných komunikácií, ďalej osvedčovanie listín, overovanie podpisov a niektoré ďalšie služby.

 

Občania budú mať k dispozícii aj platobný systém eKolok. Klientske centrá sú súčasťou reformy štátnej správy ESO (efektívna, spoľahlivá a otvorená verejná správa).

 

Reformou vzniklo 72 okresných úradov, ktoré nahradili dovtedajšie obvodné úrady. Pod okresné úrady sa zároveň integrovali špecializované obvodné úrady.

 

Klientskych centier by malo byť postupne viac ako je počet okresných úradov, aby boli ľuďom dostupné.

 

Vízia rezortu vnútra je, že občan navštívi takéto pracovisko úradu iba raz, keď jednoduché podanie vybaví ihneď a pri zložitejšej agende bude s informáciami pracovať samotný úrad.

 

Nie občan, ale centrá teda majú komunikovať s relevantnými úradmi a občanom potom doručiť finálny produkt, napríklad doklad, rozhodnutie alebo konkrétnu službu.

 

Záležitosti by sa mali dať vybaviť cez klientske centrum kdekoľvek na Slovensku, nielen v okrese svojho trvalého bydliska.

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama