Trnavské rybníky
reklama

Cyklotrasa alebo zachovanie koľajníc pre drezinu? Ľudia sa majú vyjadriť v ankete

AKTUALITY - Región | 15.4.2015, 13.08, prispievatelia

Ministerstvo dopravy pripravuje pravidlá, čo s neprevádzkovanými traťami.

Cyklotrasa alebo zachovanie koľajníc pre drezinu? Ľudia sa majú vyjadriť v ankete

Aj takúto drezinu by si vedeli predstaviť zástupcovia občianskeho združenia Čango na trati medzi Piešťanmi a Vrbovým. Foto: Pavol Machovič

reklama

 

Obyvatelia Vrbového sa môžu v ankete vyjadriť, či plánovaný cyklistický chodník do Piešťan má nahradiť nevyužívanú železničnú trať, alebo má viesť popri nej.

 

Vyše storočná železničná trať má svojich zástancov, ktorí v nej vidia turistický potenciál. Starostovia dotknutých obcí by dali prednosť cyklotrase pred koľajnicami.

 

Primátorka Vrbového Ema Maggiová sa preto pýta na názor obyvateľov svojho mesta.

Májový kvet
reklama

 

Vybudovanie cyklotrasy na terajšej železnici by bolo jednoduchšie riešenie, pretože územie má len jediného vlastníka, ktorým je štát.

 

Cyklotrasa dlhá 6,5 kilometra by v tomto prípade podľa vypracovanej štúdie stála zhruba 630-tisíc eur.

 

Ak by viedla popri železničnej trati, náklady by podľa tejto štúdie boli dvojnásobné, okrem toho by boli potrebné ďalšie peniaze na majetkovo-právne vyrovnanie s vlastníkmi pozemkov.

 

Dlhoročnú diskusiu o cyklistickom spojení Vrbového a Piešťan oživila možnosť získať peniaze na bezpečnú a ekologickú dopravu v regiónoch prostredníctvom Integrovaného operačného programu na roky 2014 – 2020 (IROP).

 

Železničná trať je majetkom štátu, rezort dopravy sa k jej budúcnosti vyjadruje opatrne.

 

,,Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja aktuálne pripravuje všeobecné pravidlá, ktoré jasne definujú všeobecný postup pre narábanie s neprevádzkovanými alebo neperspektívnymi traťami.

 

Až po ich vytvorení bude možné definitívne rozhodnúť o prípadnom prevode tejto trate na ďalšie subjekty,“ uviedol hovorca rezortu Martin Kóňa.

 

Ministerstvo podľa neho vie o tom, že na trati sa už niekoľko rokov organizujú preteky koľajových drezín, čo dáva koľajovej doprave do budúcna určitý potenciál na rozvoj.

 

Starosta obce Trebatice Juraj Valo na nedávnej konferencii o budúcnosti nevyužívanej trate povedal, že cyklotrasa medzi mestami Piešťany a Vrbové môže byť vybudovaná len na telese terajšej železničnej trasy.

 

Jej vedenie popri železnici by si vyžadovalo rokovanie so stovkami vlastníkov pozemkov, čo by bol proces na dlhé roky.

 

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy.

 

Osobná preprava na trati Piešťany – Trebatice – Krakovany - Vrbové definitívne skončila v roku 1978.

 

O záchranu trate ako historického dedičstva po predkoch sa už niekoľko rokov snažia nadšenci z občianskeho združenia Čango, ktoré presadzuje vybudovanie cyklotrasy popri nej.

 

Samotnú trať navrhuje využívať na atraktívnu turistiku jazdami na rôznych druhoch drezín, prípadne na jazdy historických železničných vozidiel.

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama