Trnavské rybníky
reklama

Pred storočnou jednokoľajkou dali poslanci prednosť novej cyklotrase

AKTUALITY - Piešťany | 27.11.2015, 10.05, prispievatelia

Samosprávy Piešťan, Trebatíc, Krakovian a Vrbového dávajú prednosť novej cyklotrase pred starou železnicou.

Pred storočnou jednokoľajkou dali poslanci prednosť novej cyklotrase

Starú trať využívali na rôzne podujatia nadšenci drezín. Foto: archív

Cukrovar bývanie
reklama

 

Nevyužívanú železničnú trať z Piešťan do Vrbového nahradí cyklotrasa. O osude vyše storočnej jednokoľajky po samosprávach Vrbového, Trebatíc a  Krakovian rozhodli aj piešťanskí mestskí poslanci.

 

Na nové využitie trate bol potrebný súhlas všetkých miest a obcí, ktorými prechádza.

 

Po schválení umiestnenia cyklotrasy môžu dotknuté mestá a obce začať rokovania s Trnavským samosprávnym krajom a ministerstvom dopravy, ktoré môže trať vyhlásiť za prebytočný majetok a umožniť tak jej iné využitie.

Munipolis Trnava
reklama

 

Samosprávy chcú peniaze na cyklotrasu získať prostredníctvom Integrovaného operačného programu na roky 2014 – 2020 (IROP), ktorý dáva možnosť získať peniaze na bezpečnú a ekologickú dopravu v regiónoch.

 

K žiadostiam o granty z operačného programu na stavbu cyklociest je potrebné vysporiadanie majetkových vzťahov a projektová dokumentácia.

 

Vybudovanie cyklotrasy na terajšej železničnej trati je jednoduchšie riešenie, pretože územie má len jediného vlastníka, ktorým je štát. Podľa starostu Trebatíc Juraja Vala žiadne iné riešenie neprichádza do úvahy.

 

,,Každá iná alternatíva trasovania cyklotrasy medzi Piešťanmi a  Vrbovým, ako je tá po telese železnice, obsahuje neriešiteľné prekážky v  podobe vysporiadania pozemkov od veľkého množstva vlastníkov,“ presviedčal poslancov Piešťan Valo.

 

Ak by mala viesť cyklotrasa popri železnici, bolo by nevyhnutné vysporiadať pozemky, ktoré majú z jednej strany jednokoľajky 247 vlastníkov, z druhej strany až vyše 800 vlastníkov.

 

Cyklotrasa dlhá 6,5 kilometra by v prípade jej vedenia po telese železnice stála podľa vypracovanej štúdie 630 tisíc eur bez DPH, ak by viedla popri trati náklady by boli dvojnásobné.

 

Mestské zastupiteľstvo v Piešťanoch okrem výstavby cyklotrasy v  telese železničnej trate schválilo aj zrušenie vlastného uznesenia z  júla tohto roku, ktorým uložilo mestskému úradu zabezpečiť overovaciu štúdiu pre trasovanie cyklochodníka súbežne s jednokoľajkou.

 

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906, v  druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy.

 

Osobná preprava na trati Piešťany – Trebatice – Krakovany - Vrbové definitívne skončila v roku 1978.

 

O záchranu trate ako historického dedičstva po predkoch sa už niekoľko rokov snažia ľudia z občianskeho združenia Čango, ktoré presadzuje vybudovanie cyklotrasy popri nej.

 

Samotnú trať združenie navrhuje využívať na atraktívnu turistiku jazdami na rôznych druhoch drezín, prípadne na jazdy historických železničných vozidiel.

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama
cale clinic
reklama