Vianočné trhy prilákali do Trnavy turistov, na instagrame pribudli stovky fotografií mesta
AKTUALITY - Trnava | 25.12.2016, 13.32, Ján Král
Organizátorom Vianočnej Trnavy sa podarilo tento rok ešte zvýšiť cestovný ruch v Trnave. Promo robili trhom aj v zahraničí.
Organizátori Vianočnej Trnava. Zľava Patrik Pokorný, Ivan Novotný a Jakub Hrušovský. Foto: Ján Král
Vianočné trhy sa skončili v meste 23. decembra, do konca roka postupne začnú demontovať stánky, vianočný strom zostane na námestí ešte aj v januári, naďalej bude pre záujemcov k dispozícii klzisko so syntetickým povrchom na pešej zóne.
Organizátori trhov sa pripravujú na silvestrovské oslavy, ktoré začnú v posledný deň roka o 16.30 detským divadelným predstavením a minidiskotékou a o 17.30 ohňostrojom pre rodiny s deťmi.
Od avizovaného večerného koncertu napokon upustili, už od 21.00 ale budú znieť námestím hity rokov osemdesiatych a deväťdesiatych v podaní DJ-a Paula La Poyda, ktoré plynulé prejdú do hitov roku 2016. O polnoci odpália novoročný ohňostroj, zábava bude pokračovať do 2.00.
Za Vianočnou Trnavou pricestovali noví návštevníci
Tohtoročné vianočné trhy hodnotia organizátori pozitívne. "Vyšlo nám počasie, až na to, že nebol sneh. V prvej polovici trhov bolo pocitovo príjemnejšie, v druhej chladnejšie. Teší ma, že prišlo obrovské množstvo ľudí a hlavne nových ľudí, ktorí zažili trnavské vianočné trhy prvýkrát. Reklama, ktorú sme robili na Slovensku a Morave, bola zjavne adresná a ľudia sa prišli pozrieť do vianočného Malého Ríma," pochvaľuje si Ivan Novotný z agentúry Mediaflash, ktorá akciu pre Mesto Trnava zorganizovala.
Jeho kolega Patrik Pokorný dodáva: "Prínos Vianočnej Trnavy je aj v cestovnom ruchu. Niektoré mestá vynakladajú desaťtisíce eur na podporu turizmu. Na vianočné trhy v Trnave prichádzajú ľudia z ďaleka a radnicu to nestojí ani cent. Robíme to z vlastného rozpočtu, propagácia v iných kútoch Slovenska či na Morave mala význam."
Vianočné trhy budú opäť organizovať aj o rok. Foto: Ján Král
Pokorný vyzdvihol aj záujem ľudí o kultúrny program. "Boli možno iba dva – tri dni, keď počty na námestí ovplyvnil dážď. Aj účinkujúci prejavili spokojnosť. Kapely, ktoré tu hrali a pochádzajú z iných miest, boli pozitívne prekvapené, že ľudia chodili za zábavou a kultúrou."
Ako dodal, odhadujú, že tohtoročné trhy do 23. decembra navštívilo asi 175-tisíc osôb.
Predané pohľadnice, 850 fotiek na instagrame
Tento rok prešiel zmenou názov podujatia. Z Vianočných trhov sa stala Vianočná Trnava. Do akcie sa totiž výraznejšie zapojilo aj Západoslovenské múzeum a Knižnica Juraja Fándlyho, ktorých zriaďovateľmi je Trnavský samosprávny kraj. Pridali sa aj Relax Aqua & Spa a City Arena.
"Ľudia prijali novinky pozitívne, navštevovali múzeum aj knižnicu a rôzne atrakcie v rámci Vianočnej Trnavy. Pozitívny ohlas sme mali na papierové termopoháriky, čiapky s logom či šálky. Predali sa takmer všetky vianočné pohladnice, ktorých sme vytlačili asi tisíc. Na instagrame pribudlo 850 fotografií s hashtagom #vianocnatrnava. Mám pocit, že ľudia boli spokojní."
Agentúra Mediaflash plánuje pokračovať v organizácii podujatia i v ďalších rokoch.
"Urobili sme v Trnave väčšiu tradíciu, ako tu bola. Keď si pozriete okolité mestá, nie v každom sa podarí urobiť 30-dňové vianočné trhy, aby každý deň ľudia chodili na námestie. Okrem Bratislavy a Košíc sa mestá boria s tým, aby mali aspoň 10-dňové vianočné trhy. U nás sme pravidelne zapĺňali centrum mesta. Budeme sa snažiť Trnavčanov nesklamať i naďalej. Vieme, že ak by sme tak raz urobili, už sem nikto nebude chodiť. Tešíme sa, že budeme robiť Vianočné trhy i naďalej a stále sa budeme snažiť ich vylepšovať," dodal Novotný.