Trnavské rybníky
reklama

Lycos Trnavské sladovne: Férový podnik k ľuďom i k dodávateľom

AKTUALITY - Firmy | 3.4.2017, 12.00, inzercia

Úspech ich posunul bližšie k ľuďom. Na Slovensku máme rôzne príklady správania sa úspešných podnikov k svojmu okoliu a k ľuďom, ktorí sú výrazne ovplyvnení výrobou.

Lycos Trnavské sladovne: Férový podnik k ľuďom i k dodávateľom

 

Sú firmy, ktoré vidia okolie svojho podnikania ako príťaž, ale sú aj svetlé príklady, ktoré časť svojho úspechu zdieľajú so svojim okolím. Takouto fabrikou je aj Lycos Trnavské sladovne.

 

Odkedy ich v roku 2000 prebral ich súčasný majiteľ Martin Mäsiar, tak sa nesústredili len na zisk, ale budovali si svoj kredit nie len u svojich dodávateľov a odberateľov, ale nezabúdali ani na svoje okolie.

 

Samotné niekoľkomiliónové investície svedčia o tom, že im na životnom prostredí a živote ľudí v blízkosti fabriky záleží.

 

Férový k ľuďom

Lycos Trnavské sladovne za roky pôsobenia obkolesila domová výstavba a sladovne sa museli tejto novej situácii prispôsobiť.

 

„Záleží nám na dobrých vzťahoch so susedmi a preto aj napriek vysokým investíciám sa snažíme neustále zlepšovať vplyv výroby na životné prostredie,“ hovorí majiteľ sladovní Martin Mäsiar.

 

Jeho slová potvrdzujú skutky. Trnavské sladovne sú totiž držiteľmi certifikátu ISO 14001, ktorý dostanú len firmy, ktoré sa účinne zaoberajú manažmentom životného prostredia v podnikaní.

 

Musia splniť niekoľko podmienok ako stanovenie environmentálnej politiky, zahrnúť do procesov firmy všetky vznikajúce zákonné, ale aj iné požiadavky, týkajúce sa životného prostredia, stanoviť si ciele, ale aj vzdelávať svojich zamestnancov v danej oblasti.

 

„Za najdôležitejšie však považujeme sledovať a merať dopady výroby na životné prostredie a prijímať preventívne opatrenia, do čoho investujeme veľa času a aj finančných zdrojov,“ hovorí Mäsiar.

 

Všetky oficiálne merania ukázali, že Lycos Trnavské sladovne spĺňajú všetky normy a namerané hodnoty neprekračujú limit.

 

„Je to pre nás dobrá správa, lebo sa ukázalo, že si plníme naše záväzky voči ľuďom v okolí a som aj osobne rád, že napriek vysokým výdavkom sme im dokázali zlepšiť životné prostredie,“ konštatoval Mäsiar.

 

 

Férový k dodávateľom

Ak chce byť spoločnosť úspešná po každej stránke, tak musí byť férová aj k svojim dodávateľom. Slovenskom pred pár rokmi prebehli škandály s neuhradenými faktúrami firiem svojim dodávateľom.

 

„Dodávatelia sú dôležitým článkom v našej výrobe, pretože bez kvalitného jačmeňa by nebol kvalitný slad. Našim dodávateľom platíme presne načas, pretože to považujeme za absolútnu samozrejmosť,“ hovorí Mäsiar.

 

Dokonca idú v Lycose ešte ďalej, pretože sa snažia pomôcť najmä regiónu, v ktorom pôsobia.

 

„Vyberáme si dodávateľov najmä z trnavského regiónu, aby sme im pomohli spolu s nami rásť,“ povedal Mäsiar s tým, že drvivú väčšinu sladu nakupujú práve od farmárov z Trnavy a okolia.

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda na splátky
reklama
cale clinic
reklama