Trnavské rybníky
reklama

Cyklotrasu medzi Piešťanmi a Vrbovým chce vybudovať združenie Zelená cesta

AKTUALITY - Piešťany | 17.4.2017, 12.37, prispievatelia

Vybudovanie cyklotrasy majú obyvatelia regiónu podporiť účasťou na Zelenej cyklojazde, ktorá sa bude konať v sobotu 29. apríla so štartom v Piešťanoch a cieľom vo Vrbovom.

Cyklotrasu medzi Piešťanmi a Vrbovým chce vybudovať združenie Zelená cesta

Ilustračné foto: Marek Boháček

reklama

 

Získať do vlastníctva nevyužívanú železničnú trať Piešťany – Vrbové a prebudovať ju na cyklotrasu je cieľom združenia obcí Zelená cesta. Založili ho mestá Piešťany, Vrbové a obce Trebatice a Krakovany, ktorými trať prechádza.

 

Samosprávy plánujú peniaze na cyklotrasu získať z európskych fondov prostredníctvom programu na bezpečnú a ekologickú dopravu v regiónoch.

 

Združenie Zelená cesta by súhlasilo aj s dlhodobým prenájmom železničnej trate, ak by vlastník súhlasil s odstránením koľajníc.

Májový kvet
reklama

 

Vlastníkom trate je štát, v správe ju majú Železnice SR. Primátori a starostovia zainteresovaných obcí už o vhodnom riešení rokovali aj s ministrom dopravy Árpádom Érsekom, rozhodnutie o osude trate zatiaľ nepadlo.

 

Podľa podpredsedu Trnavského samosprávneho kraja Augustína Hambálka to však vyzerá tak, že sa podarí prelomiť odpor Železníc SR, ktoré sa trate doteraz nechceli vzdať.

 

Vybudovanie cyklotrasy majú obyvatelia regiónu podporiť účasťou na Zelenej cyklojazde, ktorá sa bude konať v sobotu 29. apríla so štartom v Piešťanoch a cieľom vo Vrbovom.

 

Všetky štyri samosprávy majú zastupiteľstvami schválené uznesenia o výstavbe cyklotrasy v telese železničnej trate. Znamená to, že s alternatívou zachovania trate zo začiatku minulého storočia a cyklotrasou popri nej už vôbec nerátajú.

 

Technickú pamiatku požaduje zachovať občianske združenie Čango, ktorého členovia vidia v nevyužívanej trati turistický potenciál.

 

Cyklotrasa dlhá 6,5 kilometra by však v prípade jej vedenia po telese železnice stála podľa vypracovanej štúdie 630-tisíc eur bez DPH, ak by viedla popri trati, náklady by boli dvojnásobné.

 

Najväčšou prekážkou by v tomto prípade bolo vysporiadanie vlastníckych vzťahov, pretože pozemky popri trati majú viac ako tisíc vlastníkov.

 

Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy.

 

Osobná preprava na trati Piešťany – Trebatice – Krakovany – Vrbové sa definitívne skončila v roku 1978.

 

O záchranu trate ako historického dedičstva po predkoch sa už niekoľko rokov snažia ľudia z občianskeho združenia Čango, ktoré presadzuje vybudovanie cyklotrasy popri nej.

 

Samotnú trať združenie navrhuje využívať na atraktívnu turistiku jazdami na rôznych druhoch drezín, prípadne na jazdy historických železničných vozidiel.

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama