Trnavské rybníky
reklama

Lycos Trnavské sladovne investovali, ich výroba je priateľská k životnému prostrediu

AKTUALITY - Firmy | 11.7.2017, 18.00, inzercia

Špičkový slad do celého sveta. To je každodenná realita v trnavskom podniku Lycos na výrobu sladu. Slad z Trnavy totiž denne putuje do svetových pivovarníckych koncernov ako Saab Miller, Molson Coors, či Heineken, pod ktoré patria známe domáce i zahraničné pivovary.

Lycos Trnavské sladovne investovali, ich výroba je priateľská k životnému prostrediu

 

Aj takouto cestou nájdete kúsok z Trnavy nielen na Slovensku, ale takmer v každej dovolenkovej destinácii.

 

Cesta k úspechu nebola jednoduchá, ale systematickou a svedomitou prácou a hlavne novými investíciami do modernizácie a pracovníkov sa dokázal naštartovať proces obnovy sladovní v Trnave.

 

Ako spoločensky zodpovedná firma sa začal Lycos zaoberať podporou domácich farmárov, komunít, ale aj zlepšením vplyvu výroby na životné prostredie. Výsledky na seba dlho nenechali čakať o čom svedčia aj úspechy firmy.

 

 

Podpora komunít a domácich farmárov

Lycos Trnavské sladovne zamestnáva približne 50 ľudí priamo, ale nepriamo podporuje desiatky ďalších pracovných miest. Napríklad ide o farmárov z Trnavského kraja, od ktorých spoločnosť ročne nakúpi viac ako 80 tisíc ton jačmeňa.

 

„Vážime si prácu farmárov z okolia a sme radi, že máme možnosť nakúpiť jačmeň práve od nich. Je to naša kľúčová surovina pri výrobe sladu, ktorú dokážu produkovať vo výbornej kvalite,“ hovorí majiteľ Lycosu Martin Mäsiar.

 

Okrem podpory farmárov podporuje firma aj lokálne komunity. Od začiatku roka podporili podujatia pre hendikepované deti, deti z detských domovov, či zo sociálne slabších rodín.

 

„Podporili sme podujatia organizované Úsmevom ako dar alebo mestom Trnava. Považujeme za dôležité podporiť ľudí, ktorí nemajú v živote toľko šťastia čo my, zvlášť ak ide o deti,“ hovorí Mäsiar.

 

 

Zelený k prírode

Okrem podpory farmárov a komunít sa zamerali v Lycose aj na investície, ktoré zlepšili vplyv výroby na životné prostredie. Išlo o niekoľko miliónové investície do ekologickejšej výroby, ale aj do čističiek odpadových vôd, odsávania prachu, či zníženia hlučnosti.

 

„Išlo o rozsiahle investície, ktorými sledujeme modernizáciu a ekologizáciu výroby, ale aj nepriamo zlepšenie životného prostredia ľudí bývajúcich v okolí sladovní. Uznanie sa nám dostalo získaním certifikátu ISO 14001, čo považujeme za náš veľký úspech,“ hovorí Martin Mäsiar.

 

ISO 14001 je certifikát manažmentu životného prostredia, ktorý znižuje dopady činnosti organizácie na životné prostredie, čo má za následok zlepšenie životného prostredia a zlepšenie profilu spoločnosti.

 

Získavajú ho firmy vyhodnotené ako priateľské k životnému prostrediu, ktoré spĺňajú prísne slovenské a európske kritéria.

 

Musia mať jasnú víziu, zakomponovať do výroby všetky environmentálne požiadavky, vzdelávať v tejto problematike aj svojich zamestnancov, či sledovať a merať dopady a prijímať preventívne opatrenia.

 

„Všetky tieto kritéria sme splnili a nezávislé kontroly a merania ukázali, že s veľkou rezervou spĺňame všetky slovenské i európske normy o čom svedčí aj získanie prestížneho certifikátu ISO 14001,“ uzavrel Mäsiar. 

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama
cale clinic
reklama