Trnavské rybníky
reklama

Festival Lovely Experience získal vďaka hlasovaniu Trnavčanov podporu z grantov

AKTUALITY - Trnava | 24.11.2017, 09.01, prispievatelia

Obyvatelia miest a obcí v Trnavskom kraji svojimi hlasmi rozhodli, ktoré tri nápady na zlepšenie komunitného života v kraji dostávajú zelenú na svoju realizáciu.

Festival Lovely Experience získal vďaka hlasovaniu Trnavčanov podporu z grantov

Lovely Experience priniesla do Trnavy aj tzv. Silent Party. Foto: TS

Cukrovar
reklama

 

O ich finančnú podporu sa postará Nadácia VÚB v rámci programu Komunitné granty. Tá prerozdelí takmer 80 000 eur medzi 24 víťazných projektov z celého Slovenska.

 

Z tejto sumy si po 4 000 eur odnesú aj ďalšie dva projekty z oblasti komunitného podnikania start-upového charakteru – z Banskej Bystrice a Žiliny, ktoré vybrala spomedzi všetkých žiadateľov organizácia Impact HUB.

 

Od 6. do 21. novembra bolo možné na stránke www.komunitnegranty.sk prideliť svoj hlas niektorému zo 48 projektov z rôznych regiónov Slovenska – 6 z každého kraja.

Munipolis Trnava
reklama

 

Tie posunula do užšieho kola 3. ročníka programu „Komunitné granty – 80 000 eur pre komunity, kde to žije“ odborná komisia. Tentoraz sa do verejného hlasovania zapojil doposiaľ najvyšší počet – až 61 932 podporovateľov.

 

Projektom plánovaným v rámci Trnavského kraja poslali členovia miestnych komunít a ich prívrženci spolu 7 639 hlasov.

 

Tri organizácie z tohto kraja s najvyšším počtom hlasov dostávajú od Nadácie VÚB grantový príspevok do výšky 3 000 eur na základe predloženého projektu, ktorý využijú na skvalitnenie komunitného života miestnych obyvateľov v priebehu budúceho roka.

 

„Pokladáme za dôležité prerozdeliť našu podporu čo najférovejšie a najtransparentnejšie. A sme presvedčení, že práve verejné hlasovanie nám to umožňuje. Ceníme si snahu všetkých organizácií, ktoré nám zaslali svoje premyslené projekty a dobré nápady, ako ich uviesť do života. Rovnako nás však teší aj záujem zo strany miestnych obyvateľov, ktorí sa vedia za dobrú vec osobne postaviť. Komunitám, ktoré dokázali najlepšie spojiť svoje sily v rámci hlasovania, patrí právom naša podpora,“ hovorí Alexander Resch, predseda správnej rady Nadácie VÚB.

 

 

Víťazné komunitné projekty z Trnavského kraja

Prvým z podporených projektov je multimediálny festival súčasného umenia Lovely Experience 2018, ktorý sa bude konať budúci rok v máji v centre Trnave.

 

Finančné prostriedky z grantu budú využité v rámci produkcie festivalu pre Trnavčanov, ktorej súčasťou bude napríklad divadelné predstavenie prepájajúce audio-vizuálne umenie s tancom a akrobaciou.

 

Nechýbať bude ani videomaping na stenách budov či neobvyklá tanečná „Silent Party" so slúchadlami.

 

Obyvatelia Trnavského kraja svojimi hlasmi posunuli do prvej trojky aj návrh občianskeho združenia Pjekné mjestečko z Kútov.

 

Jeho cieľom je vybudovať múzeum a komunitné centrum v rámci domu z roku 1887, spolu so zachránenou drevenou stodolou z roku 1820.

 

Priestor má podporiť ľudskú spoluprácu, multigeneračnosť aktivít a spoluprácu v rámci regiónu ako celku.

 

Finančné prostriedky od Nadácie VÚB pre svoj projektový zámer putujú aj do obce Moravský Svätý Ján.

 

Vďaka grantu bude v priestoroch Habánskeho dvora zrevitalizované detské ihrisko, ktoré bude doplnené o vahadlovú hojdačku a pružinové a závesné hojdačky.

 

Rodičia, dobrovoľníci, pomôžu aj s opravou preliezok a šmýkačiek, aby sa ihrisko stalo krajším a bezpečnejším miestom na spoločné stretávanie sa.

 

Prehľad všetkých víťazných projektov v rámci jednotlivých krajov Slovenska, ich anotácie ako aj bližšie informácie o podpore a plánovanej realizácií nájdete na stránkach www.nadaciavub.sk a www.komunitnegranty.sk.

 

(TS)

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda na splátky
reklama
cale clinic
reklama