Trnavské rybníky
reklama

Župani vyzývajú novú vládu, aby so samosprávami komunikovala viac ako predošlá

AKTUALITY - Región | 22.3.2020, 11.16, prispievatelia

Slušná vláda si podľa predsedu SK8 a trnavského župana Jozefa Viskupiča musí na zástupcov samospráv nájsť aspoň raz za pol roka čas.

Župani vyzývajú novú vládu, aby so samosprávami komunikovala viac ako predošlá

Predstavitelia samospráv sa chcú s vládu Igora Matoviča stretávať najmenej dvakrát do roka. Foto: TTSK

Cukrovar bývanie
reklama

 

Predseda združenia samosprávnych krajov SK8 a trnavský župan Jozef Viskupič očakáva od novej vlády, že bude so samosprávami komunikovať inak ako len cez nesystémové výjazdové rokovania v regiónoch. Uviedol to pre agentúru SITA.

 

„Zásadné zadanie bude, aby sa samosprávy na úrovni SK8 stretávali s vládou aspoň dvakrát do roka, čo sa v prípade vlády Petra Pellegriniho (Smer-SD) nedarilo. Je to trochu odpozerané z Českej republiky, kde sa ‚hejtmani‘ stretávajú s vládou každé tri mesiace,“ povedal Viskupič.

 

Nová vláda by podľa neho mala rešpektovať Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS), Úniu miest Slovenska (ÚMS) aj SK8 ako partnerov, ktorí dostali od ľudí priame mandáty vo svojich obciach, mestách a krajoch.

Munipolis Trnava
reklama

 

„O témach, ktoré nás trápia v obciach, mestách a krajoch vieme najviac a musíme ich riešiť na dennej báze. Slušná vláda si musí nájsť čas na to, aby sa so zástupcami samospráv aspoň raz za pol roka stretla,“ dodal župan Viskupič.

 

Ako jeden z príkladov toho, v čom by mali samosprávy a vláda nájsť spoločnú reč, uviedol zriadenie cestného fondu, v ktorom by sa sústreďovali peniaze na cesty I., II. aj III. triedy.

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama
cale clinic
reklama