Koľko stála primátorská kampaň? Bročka nezaplatil najmenej, hlasy ho však vyšli najlacnejšie

Vytlačené z https://www.trnavskyhlas.sk | 26.4.2024
https://www.trnavskyhlas.sk/c/25662-kolko-stala-primatorska-kampan-brocka-nezaplatil-najmenej-hlasy-ho-vsak-vysli-najlacnejsie/kolko-stala-primatorska-kampan-brocka-nezaplatil-najmenej-hlasy-ho-vsak-vysli-najlacnejsie/

Primátora Petra Bročku stál jeden získaný hlas voliča 1,27 eur, druhého v poradí Rastislava Mráza približne 15 eur.

Na primátora Trnavy kandidovalo v novembrových voľbách sedem uchádzačov. Fotokoláž: trnavskyhlas.sk

 

Primátor Trnavy Peter Bročka (nezávislý) minul na kampaň pred komunálnymi voľbami 16 188 eur, najviac peňazí dal na letáky a plagáty.

 

Z vlastného vrecka investoval 3500 eur, ďalšie peniaze pochádzajú prevažne od ľudí, ktorí kandidovali do mestského zastupiteľstva v zoskupení Za lepšiu Trnavu.

 

Bročka získal vo voľbách 12 731 hlasov voličov, jeden hlas ho stál v prepočte 1,27 eura.

 

Najviac spomedzi kandidátov na primátora Trnavy investoval do kampane Rastislav Mráz, stála ho takmer 50-tisíc eur, z toho viac ako 30-tisíc mu poskytlo KDH.

 

Vo voľbách získal 3349 hlasov, každý hlas ho tak stál približne 15 eur.

 

Mráz skončil v novembrových voľbách primátora na druhom mieste, stal sa však poslancom mestského zastupiteľstva.

 

Podľa počtu získaných hlasov skončil na treťom mieste medzi kandidátmi na primátora Marián Galbavý (nezávislý). Do volieb investoval 12 072 eur, získal 1560 hlasov, jeden hlas ho tak stál 7,7 eura.

 

Výdavky Bročku, Mráza a Galbavého zahŕňajú aj kampaň ich kandidátov na poslancov, tí sa na predvolebných aktivitách finančne podieľali.

 

Kandidáta Smeru – SD Igora Válka stála kampaň štyri tisíc eur, presvedčil ňou viac ako 1100 voličov.

 

Na rozdiel od iných kandidátov, ktorí si platili kampaň v niektorých médiách, Válek ako jediný dostal peniaze od miestnej televízie Spartak TV, išlo o čiastku 1500 eur.

 

Ďalší kandidáti investovali do volieb menšie čiastky do tritisíc eur.

 

Graf - koľko stála kampaň jednotlivých kandidátov na primátora:

 

Graf - Koľko v prepočte stál jeden hlas kandidátov na primátora:

 

Spomedzi primátorov okresných miest v Trnavskom kraji mal najdrahšiu kampaň primátor Senice Martin Ďžačovský, investoval do nej viac ako 7500 eur.

 

Naopak, najlacnejšiu mal primátor Piešťan Peter Jančovič, predvolebné aktivity ho stáli 907 eur. Komunálne voľby sa konali 10. novembra 2018.

 

Informácie pochádzajú zo správ jednotlivých kandidátov o nákladoch na volebnú kampaň a z ich transparentných účtov.

 

Koľko investovali do kampane kandidáti na primátora Trnavy?

1. Peter Bročka (nezávislý) 16 188 eur – 12 731 hlasov

2. Rastislav Mráz (KDH, SZS, SDKÚ-DS) 49 655 eur – 3349 hlasov

3. Marián Galbavý (nezávislý) – 12 072 eur – 1560 hlasov

4. Igor Válek (Smer-SD, SNS) – 4052 eur – 1170 hlasov

5. - 7. Peter Tomeček (Národná koalícia), Vanesa Šteinerová (nezávislá) a Peter Ondrejka (nezávislý) získali menej ako tisíc hlasov

 

SITA

prispievatelia | 3.2.2019 | Voľby | https://www.trnavskyhlas.sk