Trnava začala s oslovovaním prepravcov, od nového roka nemá zazmluvnenú MHD

Vytlačené z https://www.trnavskyhlas.sk | 20.4.2024
https://www.trnavskyhlas.sk/c/27295-trnava-zacala-s-oslovovanim-prepravcov-od-noveho-roka-nema-zazmluvnenu-mhd/trnava-zacala-s-oslovovanim-prepravcov-od-noveho-roka-nema-zazmluvnenu-mhd/

Záujemcovia o poskytovanie služieb mestskej dopravy v Trnave sa môžu hlásiť do 28. októbra.

Ilustračné foto: Arriva, archív trnavskyhlas.sk

 

Primátor Trnavy Peter Bročka oslovuje listom dopravné spoločnosti, aby prejavili záujem o rokovanie o poskytovaní služieb mestskej dopravy v Trnave.

 

Keďže do vyhláseného verejného obstarávania sa neprihlásil nikto, radnica chce dopravcu zabezpečiť priamym rokovacím konaním.

 

List je zverejnený vo Vestníku verejného obstarávania, dopravcovia sa môžu hlásiť do 28. októbra.

 

Terajšiemu dopravcovi, spoločnosti Arriva, končí zmluva 31. decembra tohto roku.

 

„Nakoľko mesto Trnava musí zabezpečiť ďalšie fungovanie mestskej autobusovej dopravy, pokúsi sa v nasledujúcom období rokovať s dopravcami o zabezpečení týchto služieb,“ píše sa v liste.

 

Priame rokovacie konanie môže verejný obstarávateľ použiť napríklad vtedy, ak v predchádzajúcej verejnej súťaži nikto nepredložil ponuku alebo ak predložená ponuka nespĺňala podmienky.

 

Z listu primátora Bročku je zrejmé, že verejný obstarávateľ trvá na pôvodných podmienkach zadávania zákazky, ktorú dopravcovia ignorovali.

 

V pôvodnom verejnom obstarávaní bola predpokladaná hodnota zákazky vyčíslená na približne 24 miliónov eur bez DPH na desaťročné obdobie.

 

Dopravcovia majú iné predstavy o cene, už pred dvoma rokmi ponúkla spoločnosť Arriva zabezpečovanie mestskej autobusovej dopravy v Trnave za 6,5 milióna eur na dva roky, pre vedenie radnice to bola neprijateľná čiastka.

 

Podľa pôvodne vyhláseného verejného obstarávania mal dopravca v Trnave zabezpečiť autobusovú dopravu na šiestich nosných linkách, štyroch doplnkových a troch školských.

 

K dispozícii musel mať najmenej 34 autobusov, s ktorými by bol schopný najazdiť viac ako 1,1 milióna kilometrov ročne.

 

Ani jeden z autobusov nemal byť starší ako dvanásť rokov, vybavené mali byť prístupom na internet prostredníctvom siete wifi.

 

Medzi podmienkami verejného obstarávania bolo aj to, že pracovníci dopravcu, najmä vodiči, zamestnanci informačných kancelárií, informátori a dispečeri sa majú k cestujúcim správať slušne a ochotne.

 

SITA

prispievatelia | 16.10.2019 | Trnava | https://www.trnavskyhlas.sk