Školáci zo Šúroviec už vedia, ako funguje linka 112

Vytlačené z https://www.trnavskyhlas.sk | 20.4.2024
https://www.trnavskyhlas.sk/c/27939-skolaci-zo-suroviec-uz-vedia-ako-funguje-linka-112/skolaci-zo-suroviec-uz-vedia-ako-funguje-linka-112/

Na linke tiesňového volania 112 v Trnave zaznamenali minulý rok vyše 93 tisíc volaní, týkali sa viac ako 52 tisíc rôznych udalostí.

Žiaci zo Základnej školy v Šúrovciach navštívili pracovisko operátorov Hasičského a záchranného zboru v koordinačnom stredisku IZS v Trnave. Foto: Pavol Machovič

 

Deti zo Základnej školy v Šúrovciach už vedia, čo všetko sa deje po zavolaní na linku tiesňového volania 112.

 

Pri príležitosti Európskeho dňa linky tiesňového volania 112, ktorý je vždy 11.2., mali možnosť spoznať prácu Koordinačného strediska Integrovaného záchranného systému (IZS) v Trnave.

 

Po privítaní vedúcim odboru krízového riadenia Okresného úradu v Trnave Stanislavom Krištofíkom im činnosť operátorov linky 112 predstavil vedúcii koordinačného strediska Andrej Nádaský.

 

Zároveň im pripomenul zásady, ktoré je potrebné dodržiavať pri volaní na tiesňovú linku 112.

 

Tou prvou je, aj keď neraz ide o život, zachovať pokoj, hovoriť zrozumiteľne, ale aj čo najpresnejšie popísať miesto udalosti, aby ho záchranné zložky bez problémov našli.

 

Deti zo Šúroviec navštívili aj jednotlivé pracoviská operátorov linky 112, Hasičského a záchranného zboru a Záchrannej zdravotnej služby, kde sú nepretržite 24 hodín denne pripravení zdvihnúť telefón a poslať pomoc tam, kde je najviac potrebná.

 

Koordinačné stredisko IZS v Trnave podľa Andreja Nádaského zaznamenalo v minulom roku vyše 93 tisíc volaní na linku 112, ktoré sa týkali viac ako 52 tisíc udalostí.

 

Deťom odborníci pripomenuli aj niekoľko zásad, ktoré treba dodržiavať pri volaní a linku 112. Foto: Pavol Machovič

 

 

V prípade preťaženia liniek a ich operátorov sa môže stať, že telefón tiesňového volania zdvihne operátor v Bratislave alebo inom kraji. V žiadnom prípade sa však nestane, že by volanie na linku 112 nikto nezdvihol.

 

Európske číslo tiesňového volania 112 je jediné tiesňové číslo, z ktorého je možné vyžiadať si pomoc aj z telefónov bez SIM karty alebo z oblastí, kde volajúci nemá signál svojej domovskej mobilnej siete.

 

Zo štatistík ministerstva vnútra vyplýva, že najviac volaní na linku 112 je v rámci týždňa v piatok a v sobotu. Špeciálne ide o volania prijaté v nočných hodinách z piatka na sobotu a zo soboty na nedeľu.

 

Už dva roky je možnosť poslať na linku 112 aj SMS správy. Využívanie tejto služby je bezplatné, tak isto ako tiesňové volania.

 

Treba však dodať, že na rozdiel od tiesňového hovoru na 112 je v prípade tiesňovej SMS nutné mať v telefóne vloženú SIM kartu slovenského operátora.

 

(pm)

prispievatelia | 12.2.2020 | Trnava | https://www.trnavskyhlas.sk