Odkaz pre starostu už funguje aj v Smoleniciach a Bielom Kostole

Vytlačené z https://www.trnavskyhlas.sk | 27.4.2024
https://www.trnavskyhlas.sk/c/28874-odkaz-pre-starostu-uz-funguje-aj-v-smoleniciach-a-bielom-kostole/odkaz-pre-starostu-uz-funguje-aj-v-smoleniciach-a-bielom-kostole/

V súčasnosti komunikuje cez Odkaz pre starostu viac ako 150 samospráv, obyvatelia vďaka tomu môžu jednoduchým spôsobom upozorňovať na nedostatky vo svojom okolí.

Odkazovať starostovi už môžu aj obyvatelia dediny spod Smolenického zámku. Foto: jk

 

Komunikovať so samosprávou prostredníctvom služby Odkaz pre starostu môžu najnovšie aj ľudia zo Smoleníc a Bieleho Kostola v okrese Trnava, ako aj z obce Moravany nad Váhom v okrese Piešťany.

 

Obyvatelia môžu cez portál odkazprestarostu.sk upozorniť samosprávu na nedostatky vo svojom okolí a požiadať o ich riešenie.

 

Službu odkaz pre starostu zabezpečuje po technickej stránke Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť, za riešenie podnetov zodpovedajú samosprávy.

 

Odkaz pre starostu bol po prvýkrát spustený v Bratislave vo februári 2010. Odvtedy sa stal súčasťou komunikácie samosprávy s obyvateľmi prakticky vo všetkých krajských a mnohých ďalších mestách.

 

Postupne sa do projektu Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť zapájajú aj menšie obce. V súčasnosti ho využíva už viac ako 150 samospráv.

 

Najčastejšie nahlasované podnety sa týkajú problémov s cestami a chodníkmi, ďalej problémov z oblasti starostlivosti o zeleň a životné prostredie.

 

Z menších dedín v okolí Trnavy sa Odkaz pre starostu dobre uchytil v Bučanoch, kde podnety vybavuje starosta Rastislav Kurinec. Naopak, napríklad v obci Zavar obyvatelia túto možnosť komunikácie so starostom vôbec nevyužívajú.

 

Občania v podnete na odkazprestarostu.sk stručne opíšu nedostatok alebo problém, na ktorý natrafili vo svojom okolí, pridajú jeho fotografiu a lokalizujú ho na mape, aby ho bolo možné ľahko identifikovať.

 

Každý podaný podnet je skontrolovaný administrátorom portálu, odsúhlasený a následne preposlaný samospráve, ktorá je kompetentná na jeho riešenie.

 

Od tohto momentu je podnet zverejnený na portáli, neskôr aj odpoveď samosprávy. Portál sa práve vďaka tejto otvorenosti podľa Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť osvedčil ako výborný nástroj na dosiahnutie väčšej vnímavosti a ochoty samospráv reagovať na potreby svojich občanov.

SITA

prispievatelia | 24.7.2020 | Región | https://www.trnavskyhlas.sk