Dopravné riešenie Študentskej ulice sa kandidátom na primátora nepozdáva

Vytlačené z https://www.trnavskyhlas.sk | 20.4.2024
https://www.trnavskyhlas.sk/c/32143-dopravne-riesenie-studentskej-ulice-sa-kandidatom-na-primatora-nepozdava/dopravne-riesenie-studentskej-ulice-sa-kandidatom-na-primatora-nepozdava/

Primátor Peter Bročka terajšie riešenie ulice minulý rok obhajoval vyššou bezpečnosťou všetkých účastníkov cestnej premávky. Predtým tam podľa neho vznikali kolízie medzi ľuďmi na bicykloch, autami aj chodcami.

Na Študenstskej ulici pribudli v minulom roku cyklopruhy. Foto: Pavol Machovič


Jeden z kandidátov na post primátora Trnavy Branislav Baroš z občianskeho združenia Trnava pre každého kritizuje terajšie dopravné riešenie na Študentskej ulici, kde minulý rok vznikli na úkor parkujúcich vozidiel po oboch stranách koridory pre cyklistov. 


„Cyklisti a kolobežkári sa neraz necítia bezpečne a aj naďalej využívajú chodník pre peších, či cestu pre autá. Obyvatelia Spiegelsalu zúfajú, pretože motoristi teraz parkujú svoje vozidlá v bočných uliciach. Koľkým vodičom už pri výjazde z bočnej ulice vyletel cyklista alebo kolobežkár do cesty? Pri súčasnom riešení zbytočne vznikajú nebezpečné situácie ,“ tvrdí Baroš.


Primátor Peter Bročka terajšie riešenie ulice minulý rok obhajoval práve vyššou  bezpečnosťou všetkých účastníkov cestnej premávky. Predtým tam podľa neho vznikali kolízie medzi ľuďmi na bicykloch, autami aj chodcami.


„Všetky problémy iba a len preto, že si niekto na neurčito odložil auto do jazdného pruhu, aby nemusel platiť parkovné. To, že výsledkom bolo zhoršenie presunov pre všetkých ostatných, týchto ľudí evidentne nezaujíma,“ napísal po dopravnej zmene na Študentskej Bročka.


Branislav Baroš pripomína, že generálny dopravný plán mesta Trnava z roku 2008 mal so Študentskou a cyklochodníkom iný zámer.

 

Podľa tohto dokumentu mal byť chodník pre cyklistov na tejto ulici situovaný v jej strede v rámci zeleného pásu. Parovod v zemi podľa neho nepotrebuje žiadne ochranné pásmo, odvoláva sa na "informácie od pracovníkov Trnavskej teplárenskej spoločnosti."


Podľa primátora Bročku cyklotrasa nemôže ísť stredom pre ochranné pásmo produktovodu, ale aj pre „extrémne komplikované napojenie z križovatky z Hospodárskej“.


Aktuálne riešenie dopravy na Študentskej ulici sa nepozdáva ani Mariánovi Galbavému, ďalšiemu z uchádzačov o kreslo primátora.

 

Ten na rokovaní Mestského zastupiteľstva v Trnave prezentoval štyri alternatívy iného riešenia cyklochodníkov na Študentskej ulici, ale tie zostali podľa všetkého bez odozvy.

 

Myšlienku cyklochodníka na tejto ulici však nespochybňoval, podľa neho tam patrí.


Na Študentskej ulici bola celé roky štvorpruhová komunikácia tvorená dvojpruhovými jednosmerkami. V pravých pruhoch parkovali autá najčastejšie vodiči, ktorým sa nechcelo v centre mesta platiť za parkovanie.

 

Koncom mája minulého roku boli pravé pruhy zvislým aj vodorovným dopravným značením vyhradené pre cyklistov, krátko na to boli aj fyzicky oddelené od motorovej dopravy gumovými prvkami.


(pm)

prispievatelia | 24.1.2022 | Voľby | https://www.trnavskyhlas.sk