Investor nového futbalového štadióna Spartaka rieši prvý problém

Vytlačené z https://www.trnavskyhlas.sk | 20.4.2024
https://www.trnavskyhlas.sk/c/6064-investor-noveho-futbaloveho-stadiona-spartaka-riesi-prvy-problem/investor-noveho-futbaloveho-stadiona-spartaka-riesi-prvy-problem/

Projektové práce na výstavbu nového futbalového štadióna pokračujú. Prestavba súčasného stánku Spartaka do podoby City Areny by sa mala začať podľa plánu. A to napriek tomu, že investor narazil na prvé problémy.

Na Kollárovej ulici uvažujú s vytvorením zástavky visutej lanovej dráhy. Ľudia by sa tak dostali zo železničnej stanice pohodlne rovno na štadión.

Okrem vybudovania novej južnej, východnej a severnej tribúny, ktoré vytvoria jednoliaty celok v tvare písmena U, vzniknú aj nové administratívno-obchodné priestory.


Komerčná časť komplexu v budúcnosti zabezpečí ekonomickú prevádzku projektu. Komplikácie nastali pri vykupovaní troch pozemkov na Halenárskej ulici. Tie sa nachádzajú na území, ktoré spadá do záujmového územia City Areny. S vlastníkmi zatiaľ neprišlo k dohode o finančnom vyrovnaní.

 

Pohľad od Billy. Do novej vizualizácie zakomponovali aj stavby na Halenárskej ulici, kde zatiaľ neprišlo k dohode o výkupe.

 

Pre porovnanie pôvodný projekt, ktorý počíta aj s prepojením priestorov pri súčasnom parkovisku pred amfiteátrom s futbalovou časťou.


„Ešte pred zverejnením nášho zámeru sme hovorili s dotknutými stranami o našich plánoch. Mali sme korektnú predbežnú dohodu o trhovej cene, avšak požiadavky vlastníkov sa po medializovaní nášho zámeru neúnosne zvýšili,“ uviedol Pavol Adamec, predseda predstavenstva spoločnosti Euro Max Slovakia, ktorá projekt realizuje.


„City Arenu dokážeme postaviť, aj keď predmetné územie nezískame. Máme rozpracovaný variant so zachovaním spomínaných subjektov. Verím však, že zvíťazí zdravý rozum a tento problém vyriešime. Celkový vizuál totiž bez daných priestorov stráca na atraktivite,“ pokračoval Adamec.


Investor už pokročil aj v rozhovoroch s mestom Trnava ohľadne zmien v územnom pláne. „Sľubne sa vyvíjajú rokovania s finančnými inštitúciami. Uzavreli sme aj dohodu so spoločnosťou Cushman & Wakefield, ktorá má na starosti zazmluvnenie prenájmov v obchodnej galérii. Projekt vykazuje všetky znaky životaschopnosti.“


Obchodné priestory pri štadióne vybudujú na rozlohe 21 000 m2. „Chceme, aby tu ľudia trávili svoj voľný čas. Sieň slávy Spartaka, oficiálny fanshop, klubový bar zasadíme do atraktívnych priestorov.“


Zámerom investora je sústrediť na území spoločenský život. Pri amfiteátri vznikne štvorhviezdičkový športhotel, administratívne priestory. „Rokujeme o výstavbe nového päťsálového kina.“


Na ploche pod severnou tribúnou vybudujú prekrytú pešiu oddychovú zónu. „Zakomponujeme tam aj zrekonštruovanú časť mestských hradieb.“ Počíta sa aj s vytvorením nových podzemných parkovacích plôch s kapacitou 1200 miest.

 

 

Vízia nadúrovňovej dráhy
Trnavu čoraz viac trápi dopravná situácia v meste. Investori projektu to vnímajú. „Uvažujeme o vytvorení novej formy hromadnej mestskej dopravy prostredníctvom visutej lanovej dráhy, ktorá by išla nad úrovňou terénu.

 

Náhľad predpokladanej konštrukcie dráhy.

 

Zatiaľ však ide len o víziu hlavného akcionára Vladimíra Poóra, ktorá by po vybudovaní v spolupráci s mestom Trnava umožnila obyvateľom pohodlný a bezproblémový presun za povinnosťami a zábavou,“ informoval Adamec.


Predstavy sú momentálne také, že by na trase od železničnej stanice okolo štadiónu po daňový úrad premávala kyvadlovo jedna súprava.

 

„Kapacitne by sa na jednej ceste odviezlo 80 ľudí. Uľahčilo by to prepravu ľudí k štadiónu. Podobný spôsob prepravy funguje na letisku vo Frankfurte nad Mohanom, kam nás a predstaviteľov mesta pozvali na prezentáciu.“

 

V prvej etape dráha povedie od železničnej stanice okolo štadióna po daňový úrad. Neskôr by mala pokračovať až na Zátvor a v druhej vetve do Kamenáča.


V ďalších etapách chcú dráhu rozšíriť až po Zátvor a do Kamenáča. Projekt je nezávislý od City Areny. Časový horizont jeho realizácie zatiaľ nie je stanovený. „Nateraz myšlienka ešte nemá presný harmonogram,“ dodal Adamec.


Mimochodom, spoločnosť Euro Max Slovakia stojí aj za zamýšľaným projektom multifunkčného komplexu Trnava - Modranka. Popri diaľničnom privádzači do Slovenského Ríma by mali vyrásť obchodno-zábavné, administratívne a logistické priestory.


K plánom Euro Max patria aj redizajn exteriéru a zmeny funkčnej náplne trnavského Domu kultúry. „Tento investičný zámer však ešte musí prejsť viacerými kolami rokovaní so zainteresovanými stranami.“

Vizualizácie: Euro Max Slovakia

Ján Král | 22.3.2012 | Spartak | https://www.trnavskyhlas.sk