Trnavské rybníky
reklama

Vianočné trhy v Trnave prejdú zmenami, budú väčšie a s novým logom

AKTUALITY - Trnava | 20.6.2016, 11.35, Ján Král

Vianočné trhy v Trnave budú mať tento rok nový koncept. Organizátori ich plánujú rozšíriť z Trojičného námestia do viacerých kútov historického centra mesta a ešte viac priblížiť rodinám s deťmi.

Vianočné trhy v Trnave prejdú zmenami, budú väčšie a s novým logom

Atmosféra vianočnej Trnavy je nezameniteľná.

reklama


Nové organizačné zabezpečenie budú schvaľovať mestskí poslanci na svojom júnovom zasadnutí, po prípadných pripomienkach ešte môže prísť k úprave.

 

Zásadnou zmenou však oproti predošlým rokom je, že sa upúšťa od značky Vianočné trhy, nový koncept nesie názov Vianočná Trnava.


"Mesto ako také má čo ponúknuť turistom aj v mimovianočnom období. Trnava patrí k najtradičnejším kresťanským mestám na Slovensku a aj preto si myslím, že by sme mali mesto profilovať tak, že práve tu budú tie skutočné kresťanské Vianoce," vraví Ivan Novotný zo spoločnosti Mediaflash, ktorá vianočné trhy v Trnave zastrešuje.

Májový kvet
reklama


Okrem Trojičného námestia chcú teraz výraznejšie do trhov zapojiť celú pešiu zónu, múzeum, kostoly, komplex City Areny a železničnú stanicu.


"Na stanici budeme vítať ľudí vianočnou výzdobou, sviatkami roka bude žiť City Arena, v múzeu zaradia tematickú výstavu k sviatkom roka, s arcibiskupským úradom sa chceme dohodnúť, aby kostoly boli počas adventu otvorené a ponúkli pridanú hodnotu turistom," ozrejmuje zámery Novotný.

 

 

Námestie bude vzdušnejšie

V marci sa zúčastnil na konferencii v Salzburgu, kde sa prezentovali organizátori vianočných trhov z Rakúska, Nemecka a Švajčiarska.


"Nasávali sme informácie, čo by sme mohli v Trnave vylepšiť. Trhy v týchto krajinách majú obrovskú históriu. Spoločné majú, že vo všetkých týchto mestách sú cieľové skupiny rodiny s deťmi. Oslovila nás táto myšlienka a podriadime tomu aj našu novú komunikačnú stratégiu. Naším cieľom bude pritiahnuť do Trnavy nielen ľudí z okolitých obcí, ale aj vzdialenejších slovenských miest a taktiež z Moravy a Čiech. Ponúknuť im pritom chceme nielen gastronómiu ale hlavne zážitky v príjemnom prostredí."

 

Rozmiestnenie stánkov sa zmení.


V tejto súvislosti pripravujú aj zmeny v rozmiestnení trhov. Námestie chcú prevzdušniť, i preto z neho ubudne asi 15 - 20 stánkov, ktoré posunú k radnici, aby sa na námestie zmestilo viac ľudí.


Malú občerstvovaciu zónu, ktorá mala svoje miesto pri Trojičke, umiestnia tentoraz až pred divadlo. Pódium zostane zachované na pôvodnej pozícii.

 

Obchodníci s tovarom sa spred divadla posunú pred radnicu, kde budú v drevených stánkoch ponúkať svoj vianočný sortiment. Klzisko sa posunie na pešej zóne až na úroveň Trhovej ulice.

 

 

Ešte viac rozsvietená pešia zóna

Vianočnú náladu umocní aj asi 200 malých dekoratívnych živých vianočných stromčekov, ktoré budú rozmiestnené na námestí a pešej zóne.


Deti sa môžu tešiť na novinku v podobe vianočného vláčika, ktorý bude situovaný pri klzisku.

 

Pešia zóna má byť ešte viac nasvietená.

 

Predstavou organizátorov je, aby sa pešia zóna ešte viac rozsvietila. Komunikovať chcú s vlastníkmi nehnuteľností, aby svoje budovy vyzdobili vianočnými svetlami.


" Predpokladáme, že by sa dohodol jednotný vzhľad výzdoby ulice. V Nemecku je napríklad trend, že radnica takýto krok od vlastníkov budov v centre požaduje. Samozrejme, nešlo to hneď, no teraz sa sami predbiehajú, kto má krajšie nazdobenú fasádu. Majitelia domov to nerobia len pre seba, ale aj pre nájomcov budov a potenciálnych zákazníkov, ktorí sa prechádzajú po pešej zóne."


Počas adventu nebude na Trojičnom námestí chýbať kultúrny program. So City Arenou budú organizátori komunikovať aj o koncertoch a iných vystúpeniach, aby navzájom nesúperili, ale dopĺňali sa.


"V Trnave máme aj iné obchodné centra, ktoré nie sú situované priamo v historickom jadre mesta. Nevylučujeme spoluprácu s ďalšími, ale momentálne nevyvíjame aktivity, aby sme vianočné trhy rozšírili mimo centrum mesta, ľuďom chceme ponúknuť zážitok v centre," vraví Novotný.

 

 

Plastovým pohárom odzvonilo

V spolupráci s Univerzitou sv. Cyrila a Metoda v Trnave pripravujú zhromažďovanie štatistík návštevnosti trhov, demografických údajov o návštevníkoch a ich nákupného správania.

 

"Budeme sa snažiť zistiť čo najviac z ankiet, aby sme mohli vďaka získaných informáciám trhy do budúcnosti ešte viac vylepšovať."

 

Varené víno si budú môcť návštevníci trhov vypiť z takýchto šálok.


Vianočná Trnava dostane nové logo, ktoré sa bude objavovať nielen na propagačných materiáloch ale aj na vratných šálkach, do ktorých sa budú predávať  nápoje tak ako je to zvykom napr. vo Viedni.


Opäť pripravujú ekologickú separáciu odpadu, i preto sa pokúsia eliminovať používanie plastových tanierov, príborov a pohárov.

 

Tie majú nahradiť kartónové a termo obaly. Výnimku zvažujú iba pri decových medovinových pohárikoch.


Návštevníkov budú Trnavou sprevádzať pripravené mapky s piktogramami. Logo budú môcť po dohode s organizátormi používať aj ostatné podniky a zariadenia v meste.


 "Cieľom je vytvoriť pre ľudí úžasný predviačnočný zážitok a turistov prilákať vydareným podujatím k ďalším návštevám Trnavy," dodal Ivan Novotný.

 

Svoje pripomienky k navrhnutým vizuálom Vianočnej Trnavy, prípadne iné svoje podnety môžu záujemcovia adresovať na info@vianocnatrnava.sk.

 

Takéto poháriky nahradia plastové.

 

V predaji budú aj suveníry s logom Vianočnej Trnavy.

 

V meste budú mapky s podobnými piktogramami.

 

Logo Vianočnej Trnavy.

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda
reklama