Trnavské rybníky
reklama

Lycos Trnavské sladovne: Zamestnávateľ ohľaduplný k životnému prostrediu

AKTUALITY - Firmy | 27.12.2016, 16.13, reklamný článok

Dá sa zamestnávať vo výrobnej fabrike a byť ohľaduplný k životnému prostrediu? To je otázka, ktorá je diskutovaná nielen na Slovensku, ale aj vo svete. Najmä v priemyselných mestách sa bežne stáva, že veľké fabriky výrazne zhoršujú kvalitu bývania ľudí v blízkom okolí. Je veľmi dôležité, ako sa samotná firma stavia k životnému prostrediu. Týmto sa zaoberala aj trnavská firma na výrobu sladu Lycos, ktorá sídli na Sladovníckej ulici v širšom centre mesta.

Lycos Trnavské sladovne: Zamestnávateľ ohľaduplný k životnému prostrediu

Areál Lycosu. 

 

Mestská výstavba postupne obkolesila sladovne a vystala otázka ohľadom životného prostredia. Nový majiteľ sladovní Martin Mäsiar, ktorý ich prebral v roku 2000, mal v tom od začiatku jasno.

 

Po finančnej a personálnej stabilizácii firmy smerovali investície sladovní nielen do modernejších technológii, ale aj do zariadení, ktoré zlepšovali vplyv výroby na životné prostredie. Aj keď to boli značné investície, v trnavskom podniku neľutujú ani jednu z nich.

 

 

Byť zelený sa oplatí

V dobe, keď sa väčšina firiem hnala iba za ziskami, v Lycose rozmýšľali inak. Chceli vybudovať stabilný podnik, ktorý bude nielen schopný konkurovať zahraničným firmám, ale bude aj priateľský k životnému prostrediu.

 

„Bolo to kľúčové rozhodnutie, investície sa za tie roky vyšplhali na niekoľko miliónov eur a to nielen do modernizácie výroby, ale zásadným spôsobom sme investovali do zlepšenia vplyvov výroby na životné prostredie a rovnako do zlepšenia pracovných podmienok našich zamestnancov,“ hovorí majiteľ Lycosu Martin Mäsiar.

 

V súčasnosti majú sladovne okolo 50 zamestnancov a pre Mäsiara sú veľmi dôležití.

 

„Každý úspech je vždy o ľuďoch, preto aj pracovným prostredím a vzťahmi sa snažíme motivovať zamestnancov, aby sme boli spoločne hrdí na úspech, ktorý dosahujeme,“ hovorí Mäsiar.

 

Z firemnej porady.

 

Momentálne sladovne takmer celú výrobu exportujú do zahraničia a to nie hocikam.

 

„Našimi klientmi sú svetové pivovarnícke koncerny ako Molson Coors, SAB Miller, Carlsberg, či Heineken. Pod tieto koncerny spadá množstvo vyhlásených pivovarov vrátane slovenských a českých,“ povedal Mäsiar.

 

 

Vybudovali si zázemie

Lycos si chcel od začiatku vybudovať aj silné zázemie v trnavskom regióne. Sústredil sa nielen na neustále zlepšenia vplyvov výroby na životné prostredie, ale podporoval zamestnanosť v trnavskom regióne.

 

Pri nákupe jačmeňa, ktorý je kľúčovou surovinou pri výrobe sladu, sa sústredil na trnavských farmárov. Takmer všetok jačmeň pochádza každý rok z trnavského regiónu.

 

„Je dôležité podnikať v silnom regióne a som presvedčený, že všetci by sme mali mať záujem na tom, aby Trnava takým bola. Preto sa pri každom rozhodnutí pozeráme aj na regionálny rozmer, či vieme aspoň trochu pomôcť mestu a regiónu, ktorý pre nás toľko znamená,“ uzavrel Mäsiar.

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama
cale clinic
reklama