Trnavské rybníky
reklama

Obyvatelia Kopánky zbytočne rozhádaní pre jednosmerku

AKTUALITY - Trnava | 8.4.2012, 10.04, Gabriel Kopúnek

TRNAVA - Každý pokus riešiť dopravu na trnavskej Kopánke sa dá prirovnať otvoreniu Pandorinej skrinky. Čo i lepší a opodstatnenejší zásah vždy vyvolá len vlnu nevôle a osočovania tých druhých.

Obyvatelia Kopánky zbytočne rozhádaní pre jednosmerku

Zmena dopravy na križovatke spustila ďalšiu petíciu. Foto: autor

BESST
reklama

 

Pred týždňom podali na Mestský úrad v Trnave nespokojní obyvatelia Slnečnej a priľahlých ulíc sťažnosť na zjednosmernenie Hajdóczyho ulice v smere od Cukrovej. Podpísalo sa pod ňu zhruba 150 ľudí, ktorí sa domáhajú ochrany svojich práv za lepšie podmienky bývania. Podľa nich bolo výhodnejšie pôvodné riešenie, pri ktorom sa doprava prerozdelila na všetky ulice. Stačí len na Loveckej ulici ponechať značku Prejazd zakázaný.


Akosi však pozabudli, že rovnakú značku začali pred rokom od mesta požadovať aj obyvatelia Jánošíkovej ulice. A po nich by prišli na rad ďalší, čím by sa skomplikovala doprava nielen na Kopánke. Aj preto bola tá na Loveckej radšej odstránená a hľadalo sa iné riešenie. „Pracovníci mesta vykonali minulý rok dva dopravné prieskumy, na základe ktorých renomovaná firma vypracovala pre mesto tri varianty riešenia. Z nich dopravná komisia mesta vybrala zjednosmernenie časti Hajdóczyho ulice a presmerovanie dopravy na Slnečnú a Ustianskú ulicu,“ informoval vedúci úseku dopravy MsÚ Marián Novák. Práve tieto dve ulice v genereli dopravy Trnavy figurujú ako súčasť nultého obchvatu mesta. „Sú prispôsobené a hlavne určené na zber a odvod dopravy, nie len na obsluhu. A to sa o uliciach spájajúcich Kukučínovu a Hajdóczyho ulicu povedať nedá.“

 

Predzáhradky Trnava
reklama


 

Podľa prieskumu na Hajdóczyho ulicu, a potom do jednosmeriek, odbočovalo v dopravnej špičke z Cukrovej vyše 300 vozidiel.

 

Spomenuté prieskumy dali za pravdu obyvateľom Loveckej ulice, že ich komunikácia bola automobilmi smerujúcimi do nákupných stredísk najviac zaťažená. V dopravnej špičke od 7. do 8. hodiny ich tadiaľ prešlo 146. Jánošíkovou ulicou, ďalšou jednosmerkou smerom na Kukučínovu, už len 69 a Lichardovou iba 65. V opačnom smere bola zas najzaťaženejšia Pažitná ulica 185 autami za hodinu. „Taktiež netreba opomenúť, že Loveckú ulicu tvorí súvislý rad domov z oboch strán pozdĺž cesty, kde sa hluk z áut správa inak, ako na Slnečnej a Ustianskej ulice, ktoré sú širšie, a domy majú predzáhradky a medzery medzi sebou,“ upozorňuje Novák.

 


 

Zaťaženie križovatky v špičke.

 

Ani spustenie celého severného obchvatu ešte obyvateľom Kopánky nezaručí zlepšenie dopravnej situácie. „Potrvá to určitý čas, kým si vodiči zvyknú opäť používať Rybníkovú ulicu, ktorá by sa mala odľahčiť od tranzitnej dopravy. Odhadujeme, že takéto prerozdelenie dopravy potrvá pol roka, a potom až ma význam robiť opäť dopravný prieskum,“ dodal vedúci úseku dopravy.
To sa týka aj križovatky ulíc Kukučínova, Slnečná, Martina Benku. Hoci signatári sťažnosti uvádzali, že majú problém vyjsť z Pekného poľa pre hustú premávku v čase špičky, prieskum to nepotvrdil. V spomínaných hodinách vyšlo z Ulice M. Benku na Slnečnú či Kukučínovu ulicu len 96 vozidiel. A že sa z Pekného poľa len tak poľahky autami vyjsť nedá inými ulicami, si obyvatelia tejto štvrte z časti zapríčinili aj sami. Napríklad aj petíciou na Slovenskú správu ciest, v ktorej žiadali, aby sa nemuseli napojiť na severný obchvat. Báli sa, že po tých ich úzkych uličkách začnú jazdiť kamióny. Tejto krátkozrakosti SSC vyhovela, lebo ušetrila. Napojenou ulicou na obchvat mala byť aj Hajdóczyho. Že nebude, ale nespôsobilo mesto.
 

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda / TANEX Trnava
reklama