Pozor na ťahy cestoviek! Čím najčastejšie balamutia zákazníkov
AKTUALITY | 7.6.2012, 20.09, Darina Kvetanová
Pri kúpe zájazdu v cestovnej kancelárii (CK) si prečítajte zmluvy, ktoré podpisujete. Inšpektori SOI v nich počas minuloročnej kontroly zistili najviac nedostatkov. Skontrolovali 53 prevažne malých CK, rôzne chyby odhalili v 42.

Namiesto výhľadu na more, môžete z okna celú dovolenku pozerať na schody. Foto: Darina Kvetanová
Niektoré svoje zájazdy nepoistili, ďalšie ľudí neinformovali o výške preddavku za zájazd. Iné ľuďom neposkytli kontakt na svojho zástupcu v danej krajine, na ktorého sa môžu v prípade problémov obrátiť. Do zmluvy zakotvili neprijateľné pravidlo o tom, že termín zájazdu môžu posunúť až o sedem dní.
Zákazník by si mal overiť, či je v zmluve podmienka minimálneho počtu účastníkov a ak sa nenaplní, kedy mu najneskôr CK oznámi, že zájazd ruší.
V zmluve musí byť informácia o vybavenosti, triede a kategórii izby. Taktiež garancia, že má sľubovaná katalógová izba naozaj výhľad na pláž, pretože mnohé hotely za to pýtajú príplatok.
Povinnosťou CK je informovať pred odletom klienta o jeho presnom čase, v prípade ak nastanú zmeny. Ak si nedáte pozor, môže sa stať, že sa zmluvne zaviažete tieto informácie si zháňať na vlastnú päsť. Sumu zájazdu môže CK zmeniť len do 21 dní pred jeho uskutočnením.
Čítajte tiež
Na dovolenku autom? Čo v ňom musíte mať, keď cestujete po Európe
Nával ľudí na pasovom. Polícia predĺžila otváracie hodiny
Iný kraj, iný mrav. Pas musí mať aj fretka, za benzín sa platí dopredu
Iný kraj, iný mrav. Pas musí mať aj fretka, za benzín sa platí dopredu
Na podanie reklamácie má spotrebiteľ tri mesiace po skončení dovolenky. SOI kontroluje, len či firma vybavila reklamáciu v súlade so zákonom, nevymáha peniaze a inú kompenzáciu. Ak reklamáciu CK neuzná a klient trvá na tom, že je v práve, môže sa obrátiť na spotrebiteľské združenie, ktoré zohrá úlohu mediátora, a následne na súd.