Doktorandi prezentovali nové poznatky o marketingu i médiách
AKTUALITY - Trnava | 5.4.2013, 09.19, prispievatelia
TRNAVA – Na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave sa 4. apríla uskutočnil už piaty ročník doktorandskej konferencie Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing.

Účasťou poľských študentov sa stala konferencia medzinárodnou.
Konferencia bude v nasledujúcich dňoch pokračovať v online sekcii, čo má napomôcť pri zavádzaní interaktívnych foriem vzdelávania a výmeny inšpiratívnych myšlienok.
Konferenciu otvorila dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave Dana Petranová. Vo svojom príhovore ocenila účasť zahraničných hostí. Príspevky a prezentácie mladých vedcov z Poľska dodali konferencii Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing medzinárodný charakter. Vytvára sa tým báza pre ďalší rozvoj pozitívnych vzťahov so zahraničnými univerzitami.
„Iniciatívu a aktivitu doktorandov pri výmene poznatkov z oblasti médií, marketingu a umenia hodnotím veľmi pozitívne. Jedným z najdôležitejších prínosov pre samotných účastníkov je spätná väzba, kritické hodnotenie a pomoc pri spracovávaní dizertačných prác,“ povedala Dana Petranová.
Hlavná časť konferencie pozostávala z dvoch sekcií – marketingovej a masmediálno-umeleckej sekcie. Spojenie médií a umenia slúžilo na sprístupnenie niektorých poznatkov pre obe disciplíny. Zmyslom bolo poukázať tak na prienik niektorých tém a ich častú vzájomnú prepojenosť.
V masmediálnej a umeleckej sekcii rezonovali príspevky z oblasti mediálnej výchovy. Tá je v súčasnosti opodstatnene kladená do popredia. V dobe silného vplyvu médií je mimoriadne potrebná pre vzdelávanie detí a mladistvých.
Účastníci sa tiež snažili nájsť odpovede na otázky, či je bulvár žurnalistikou a kam smeruje budúcnosť printových médií. Z umenia zaujali najmä príspevky o gýči vo fotografii, politickej karikatúre, či dokonca o genialite a osobných problémoch svetoznámych umelcov.
Marketingová sekcia konferencie bola smerovaná najmä k príspevkom súvisiacim s podnikaním, reklamou a marketingovou komunikáciou. Nechýbali ani nové poznatky k spoločenskej zodpovednosti a inováciám v podnikaní a marketingu.
Podnetné návrhy a postrehy zazneli aj k rozvoju obcí a regiónov a aktuálnej problematike klastrov. Nemohli chýbať ani aktuálne otázky sociálnych sietí, digitálneho a online marketingu.
Tradičná a etablovaná konferencia doktorandov predstavuje výbornú platformu na prezentáciu výsledkov vedeckej a výskumnej činnosti študentov doktorandského štúdia. Tí dlhodobo pracujú na projektoch, ktoré majú ambíciu meniť zaužívané vnímanie niektorých praktických a teoretických poznatkov odborov marketingu, médií a umenia.
Zdenka Sekerešová