Trnavské rybníky
reklama

Problém nakreslenej čiary pretínajúcej lesopark vyriešený

AKTUALITY - Trnava | 19.4.2013, 10.33, Gabriel Kopúnek

TRNAVA – Poslanci mestského zastupiteľstva v utorok schválili urbanistickú štúdiu obytnej zóny Kamenný mlyn. Tento krok vyvolal určitú nevôľu medzi občanmi, nakoľko sa pre nich komplikuje cestovanie do jedinej rekreačnej oblasti mesta Kamenného mlyna.

Problém nakreslenej čiary pretínajúcej lesopark vyriešený

Primátor Trnavy Vladimír Butko vysvetľoval novinárom podstatu vzniknutého problému. Priznal, že detaily nedomysleli.

BESST
reklama

 

Prístup na budúce stavenisko z Kamennej cesty totiž bude križovať nielen cyklochodník pozdĺž lesoparku, ale aj chodník pre peších v ňom.


Mnohí požadovali, aby sa toto križovanie riešilo mimoúrovňovo, schválená štúdia však túto možnosť negarantuje. Nie je totiž ako mimoúrovňová zadefinovaná v Územnom pláne mesta Trnava.


Na tlačovej konferencii s primátorom o deň neskôr tak novinári hľadali vinníka, ktorý je za tú čiaru na územnom pláne zodpovedný. Konkrétnu odpoveď sa od Vladimíra Butka nedozvedeli. Len chlapsky priznal, že v minulosti nad možnosťou vzniknutia takéhoto problému neuvažovali.

Namaľuj futbalovú Trnavu
reklama


„Obytná zóna Kamenný mlyn je v územnom pláne zakreslená od roku 1993 a takmer dvadsať rokov sa s ňou nič nedialo. Problém vystúpil až teraz, keď sa developeri rozhodli stavať,“ uviedol Vladimír Butko.


„Nikoho dovtedy nenapadlo to, čo teraz ľudia zadefinovali vo svojej nespokojnosti. Bola to len čiara na papieri, riešená ako bežné križovanie. Tak sa to potom zahrnulo aj do platných administratívnych rozhodnutí,“ konštatoval primátor.


Keďže je územné rozhodnutie platné, mestský úrad musí zo zákona developerom vydať stavebné povolenie. „Po diskusii členov stavebnej komisie mesta a mestskej rady bola požiadavka mimoúrovňového križovania konsenzom zamietnutá.


Vyriešilo sa to tak, že tam budú položené chráničky na kabeláž. A ak by bolo treba, umiestnila sa tam cestná svetelná signalizácia, ktorá by v budúcnosti riadila režim dopravy,“ poznamenal primátor s tým, že intenzitu dopravy je teraz ťažko odhadnúť.


Treba však brať do úvahy, že táto cesta je v územnom pláne zakomponovaná ako vnútorný západný obchvat, ktorý prepojí Prednádražie, priľahlé lokality i novovznikajúce obytné štvrte s Bratislavskou, resp. Trstínskou cestou.


„Doteraz sa na Bratislavu obyvatelia tohto územia autami dostanú len tromi cestami, ktoré ústia na Hospodársku ulicu. Preto vedenie mesta požiadavku obchvatu celého mesta zanieslo do územného plánu už koncom 90. rokov. To je pravý účel tejto cesty.


Dnes už existujúci cyklochodník niekoľkokrát pretína podobná komunikácia. Bude tam jednoducho svetelná križovatka, kde si ten chodec či cyklista, ak bude treba, vypýta zelenú. Pri silnej premávke, ktorá tam môže vzniknúť o pár rokov, sa tam nastaví režimom ako napríklad na Okružnom námestí,“ dodal Vladimír Butko.


Západný obchvat mesta zakreslil do územného plánu urbanista. Ten ale nerieši objektové skladby. Detailnejšie to mali na starosti pracovníci mestského úradu. Aj preto po skončení tlačovky spolu s primátorom hľadali možné riešenia vzniknutého problému.


A našli ho. Aj vďaka iniciatíve poslanca Jozefa Pobieckého, ktorý v rámci rozpravy presadil do uznesenia mesta vložiť vetu o pokračovaní rokovaní mesta s investormi a prijatím memoranda, ktoré by v budúcnosti riešilo vybudovanie mimoúrovňového križovania.


„Čo je raz schválené, už nezmeníme. Developeri sú ale náchylní rokovať s mestom aj o mimoúrovňovom križovaní chodníka. je to ale len vo forme rozhovorov, podpísanie memoranda by tomuto nášmu úsiliu dalo právnu váhu,“ vysvetlil Jozef Pobiecký.


Memoradum by malo byť spísané a podpísané primátorom Butkom do konca septembra. „Dáva nám to priestor na ďalšie prípravné kroky ako dokumentáciu, vyčíslenie nákladov, hľadanie výhodnejšieho riešenia podchodu alebo nadchodu.


Treba si ale uvedomiť, že aj napriek tomuto procesu je developer oprávnený začať s výstavbou inžinierskych sietí. Treba sa teda prispôsobiť novému dopravnému režimu, nakoľko vozidlá stavby budú jazdiť krížom cez lesopark,“ upozornil poslanec Pobiecký.


Pre väčšiu bezpečnosť chodcov a cyklistov budú vodiči nákladiakov na možné riziko stretu upozornení blikajúcim oranžovým svetlom. Samotná cesta pre nákladiaky bude nespevnená a nižšie položená ako chodník cez lesopark, ktorý tak vytvorí prirodzený retardér.


„Koľko bude stáť mimoúrovňové križovanie a kto ho zaplatí, je teraz predčasné hovoriť. verejnosť si ale musí uvedomiť, že keby sme ho vybudovali teraz, tak ho ťažká nákladná doprava zničí. Preto príde na pretras až po tom, keď tam bude čo najmenší stavebný ruch,“ dodal Jozef Pobiecký.

 

O obstaranie urbanistickej štúdie Obytná zóna Kamenný mlyn Trnava požiadali spoločnosti Kamenáč s.r.o. a MEFAL Invest, s.r.o., ako vlastníci predmetných pozemkov a investori navrhovanej zástavby.


Riešená obytná zóna je organizačne rozčlenená na štyri etapy na ploche zhruba 30 ha. Vlastne tam vznikne malá obec s tisíckou obyvateľov. Tí budú bývať v 230 rodinných domoch, v 25 trojbytových vilách a bytových domoch s 96 bytmi.
 

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda TANEX
reklama