Outletové nákupné centrum otvoria pre zákazníkov v októbri
AKTUALITY - Región | 23.5.2013, 13.00, prispievatelia
VODERADY - Neistá ekonomická situácia všeobecne zbrzdila rozvoj nových outletových projektov. V roku 2012 bolo v Európe plánované otvorenie 18 outletových centier, no len do piatich z nich mohli nakoniec zavítať návštevníci.
„Tie, ktoré boli otvorené, však zaznamenali enormný nárast predajov,“ hovorí Vladimír Kozár, projektový manažér ONE Fashion Outlet.
reklama
Slovensko, ako jediné z okolitých krajín, doteraz nemalo vlastný outlet. „Výstavba prvého a najväčšieho slovenského outletového centra ONE Fashion Outlet, ktoré má už teraz 50-percentnú obsadenosť, rekordne napreduje.
V súčasnosti rokujeme o obsadení ďalších 15 percent nájomnej plochy, aby sme mohli návštevníkom ponúknuť čo najkvalitnejší mix svetových módnych značiek.
Tým napĺňame náš prísľub zákazníkom, ktorí budú môcť urobiť svoje prvé nákupy už koncom októbra 2013,“ sľubuje Kozár.
Trendy ukazujú, že ľudí neodradila od nákupov značkového oblečenia ani ekonomická kríza. „Je pozitívnym signálom, že európskemu outletovému trhu sa darí a naďalej zaznamenáva nárast.
Podľa tretieho najväčšieho európskeho vlastníka outletových centier môžeme tento rok počítať až s 20-percentným nárastom predajov,“ poznamenal Vladimír Kozár.
Tržby outletových centier zvyšujú počas krízy aj turisti, ktorí sa v európskych outletoch stávajú fenoménom. Do outletov ich lákajú predovšetkým luxusné značky za rozumné ceny.
„Turisti najmä z Číny, Austrálie a Brazílie môžu pri jednom nákupe značkového tovaru so zľavou vyše 60 percent ušetriť až 1 500 eur v porovnaní s nákupom v ich krajine,“ dodáva.
suj