Trnavské rybníky
reklama

Od leta budú jazdiť mestské autobusy po novom, cestujúcich čaká prestupovanie

AKTUALITY - Trnava | 14.4.2011, 00.00, Gabriel Kopúnek

TRNAVA - Bezpečne, relatívne rýchlo, plynulo a primerane komfortne. Sľubuje to nové usporiadanie liniek mestskej autobusovej dopravy (MAD) v meste, ktoré by sa malo skúšobne realizovať už toto leto.

Od leta budú jazdiť mestské autobusy po novom, cestujúcich čaká prestupovanie

Cestujúci si od leta budú zvykať na nový model mestskej autobusovej dopravy. Foto: autor

Cukrovar
reklama

 

Návrh spracovala bratislavská spoločnosť DIC Bratislava, ktorá dôsledne vychádza zo spracovanej a prerokovanej dopravnej štúdie optimalizácie liniek MAD v roku 2009. Súčasná sieť liniek je založená na neprestupnej tarife, ktorá síce umožňuje cestujúcim jednoduché dosiahnutie cieľa cesty, avšak za cenu niekedy neprimeranej dĺžky jazdy, a tým aj času strávenému v dopravnom prostriedku. Zavedením intervalovej dopravy by sa to malo zmeniť, ale pravdepodobne nie zlepšiť.
Vznikne šesť nosných liniek, ktoré budú v špičke premávať každých 20 a 30 minút, mimo nej tak ako doteraz. V rámci nich ostane súčasné prepojenie medzi jednotlivými najväčšími obytnými štvrťami, avšak cestujúci si budú musieť zvyknúť na ich nové trasovanie. Vybudovaním nových zastávok na Sladovníckej, Hlbokej a Starohájskej ulici sa napríklad urýchli prepojenie Družby s priemyselnou zónou TAZ II. a odbremení sa Hospodárska ulica.
 

Na čo v projekte pozabudli

Horšie na tom budú tí, čo pracujú ŽOS-ke alebo vo firmách na Nitrianskej ulici. Do Vozovky totiž majú smerovať len dva spoje, a to tiež len ako doplnkové linky z Prednádražia a Nemečanky. Do Modranky zas pôjde autobus len zo železničnej stanice. V oboch prípadoch len raz za hodinu aj počas špičky. Ľudia tak budú musieť prestupovať, poprípade ísť z Prednádražia na stanicu peši. Návrh intervalovej dopravy v sieti MAD má síce podmienku zníženie cestovného pri prestupe do druhého spoja, konkrétne to ale nerieši. Aby ale nedošlo k časovému sklzu, v období rannej a poobedňajšej špičky si ale cestovný lístok priamo u vodiča zrejme nekúpite.
Doplnkové linky, celkom ich bude šesť, majú tiež spájať Trnavu s Bielym Kostolom z nástupom na Šrobárovej ulici, Hrnčiarovce s Trnavou len po železničnú stanicu a Zelený kríčok s priemyselnou zónou pri pivovare a poľnohospodárskym družstvom. Doplnkové linky by mali v budúcnosti tiež riešiť spojenie mesta s nákupnou zónou pri Baumaxe či automobilkou PSA.
Osobitným prípadom sú tzv. školské linky, ktoré pôjdu v jednom spoji ráno a popoludní. Majú byť tri a stredoškolákom zabezpečujú dokonalú vyhliadkovú trasu po Trnave. Lebo ak chce napríklad študent cestovať z Kopánky alebo Linčianskej do Vozovky, autobus ho tam dovezie cez Prednádražie. Vybraný spoj bude tiež jazdiť na letisko a Veľký dvor.
Novinkou má byť aj Citybus, 10 až 15 miestny autobus, ktorý bude spájať Prednádražie s Družbou cez centrum mesta. Mal by hlavne slúžiť pre zlepšenie dostupnosti a obslužnosti najmä staršej a handicapovanej skupine občanov.
 

Munipolis Trnava
reklama

Očakávajú pripomienky

„Zmeny sa najviac budú dotýkať tých, čo MAD každý deň využívajú. Čím viac ľudí ich bude pripomienkovať, tým skôr sa vychytajú nedostatky. Návrhy a pripomienky mi môžu zasielať mailom či poštou, ktoré sú uvedené na webovej stránke mesta do 22. apríla. Následne sa spracujú a prehodnotia nielen na komisii, ale aj na jednotlivých výborov mestských častí. Konečnú verziu budú poslanci schvaľovať na júnovom zastupiteľstve,“ uviedol predseda dopravnej komisie mestského zastupiteľstva Marcel Behro. „Projektu verím, pretože ho pripravila renomovaná firma, ktorá túto problematiku riešila aj v iných mestách. Starý systém je už neudržateľný. Aj po spustení skúšobnej prevádzky budem túto problematiku považovať za stále otvorenú, pretože len čas a prax vygenerujú problémy, ktoré sa vyriešia za pochodu.“
Podľa Marcela Behra si však ľudia budú musieť zvyknúť na prestupovanie. „Pri tomto modeli nehrozí, že by niekto pri prestupovaní platil plnú cenu viackrát. Všetko bude riadiť softvér inštalovaný SAD Trnava, ktorý spoločnosti prostredníctvom čipových kariet poskytne presnejší prehľad obsadenosti liniek. Aj preto sa treba pripraviť na postupné obmedzovanie predaja cestovných lístkov u vodičov autobusov,“ dodal. Nové trasovanie liniek nájdete po kliknutí na tieto linky.
 

 

B02-01_Linka_1.pdf

B02-02_Linka_2.pdf

B02-03_Linka_3.pdf

B02-04_Linka_4.pdf

B02-05_Linka_5.pdf

B02-06_Linka_6.pdf

B02-07_Linka_11.pdf

B02-08_Linka_12.pdf

B02-09_Linka_13.pdf

B02-10_Linka_14.pdf

B02-11_Linka_15.pdf

B02-12_Linka_16.pdf

B02-13_Linka_21-22.pdf

B02-14_Linka_23.pdf

Návrh novej MAD.doc

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda na splátky
reklama
cale clinic
reklama