Trnavské rybníky
reklama

Viaceré doklady vybavíte v jednej budove, v Trnave spustili klientské centrum štátnej správy

AKTUALITY - Trnava | 5.12.2014, 12.09, prispievatelia

Okrem doterajšej agendy okresného úradu si ľudia pod jednou strechou vybavia aj doklady k motorovým vozidlám alebo osobné doklady.

Viaceré doklady vybavíte v jednej budove, v Trnave spustili klientské centrum štátnej správy

Minister vnútra Robert Kaliňák si po oficiálnom otvorení klientského centra vyskúšal vybaviť osobné doklady aj živnostenský list. FOTO: PAVOL MACHOVIČ

Púpavy pri aleji
reklama

 

Klientske centrum štátnej správy, ktoré je výsledkom reformy verejnej správy ESO, otvorili v piatok v priestoroch Okresného úradu v Trnave.

 

Ľudia si na jednom mieste môžu vybaviť doterajšiu agendu okresného úradu, ku ktorej pribudli služby dopravného inšpektorátu, vybavovania dokladov a evidencií, pozemkového a lesného odboru a spoločný obecný úrad pre oblasť sociálnej agendy.

 

Klientske centrum v Trnave je v poradí šestnáste z plánovaného počtu 89 na celom Slovensku. Do konca roka ich má byť v prevádzke tridsať.

Munipolis Trnava
reklama

 

Problémom trnavského klientskeho centra je málo parkovacích miest, parkovanie pred budovou okresného úradu patrí samospráve a je spoplatnené.

 

Pred budovou bude treba doriešiť parkovanie. Foto: jkr

 

Minister vnútra Robert Kaliňák chce o parkovaní rokovať s novým primátorom Petrom Bročkom.

 

,,Ja som presvedčený, že s novým primátorom, ktorý sa prezentuje ako akčný človek, nájdeme spoločnú reč a tento problém v priebehu budúceho roka vyriešime,“ povedal Kaliňák.

 

Ministerstvo vnútra bude podľa neho pripravené ponúknuť mestu nejaký svoj majetok výmenou za parkovisko, ktoré by malo byť pre návštevníkov klientskeho centra zadarmo.

 

Reforma ESO podľa Kaliňáka prináša očakávané úspory, ku koncu roku 2015 by mali dosiahnuť takmer 700 miliónov eur.

 

Ak by sa podarilo predať prebytočné nehnuteľnosti, finančný efekt by bol ešte vyšší. Minister Kaliňák v piatok otvoril aj ďalšie klientske centrum v Zlatých Moravciach.

 

Minister Kaliňák v komunikácii s pracovníčkou úradu. FOTO: PAVOL MACHOVIČ

 

Klientske centrá sú súčasťou reformy štátnej správy ESO (efektívna, spoľahlivá a otvorená verejná správa).

 

Reformou vzniklo od 1. októbra minulého roka 72 okresných úradov, ktoré nahradili dovtedajšie obvodné úrady. Pod okresné úrady sa zároveň integrovali špecializované obvodné úrady.

 

Klientskych centier by malo byť postupne viac ako je počet okresných úradov, aby boli ľuďom dostupné.

 

Vízia rezortu vnútra je, že občan navštívi takéto pracovisko úradu iba raz, keď jednoduché podanie vybaví ihneď a pri zložitejšej agende bude s informáciami pracovať samotný úrad.

 

Nie občan, ale centrá teda majú komunikovať s relevantnými úradmi a občanom potom doručiť finálny produkt, napríklad doklad, rozhodnutie alebo konkrétnu službu.

 

Záležitosti by sa mali dať vybaviť cez klientske centrum kdekoľvek na Slovensku, nielen v okrese svojho trvalého bydliska.

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda TANEX
reklama