Niektoré trnavské kostoly sú počas leta otvorené aj pre turistov
AKTUALITY - Trnava | 12.6.2017, 15.03, prispievatelia
Trnava má so sakrálnym turizmom odvážnejšie plány, žiada o dotáciu z eurofondov.
Katedrála sv. Jána Krstiteľa známa aj ako Univerzitný kostol. Ilustračné foto: Ján Král
Niektoré kostoly v centre Trnavy sú počas letnej turistickej sezóny otvorené pre turistov. Návštevníci „malého Ríma“ si môžu pozrieť Katedrálu sv. Jána Krstiteľa a Baziliku sv. Mikuláša a počas víkendov aj františkánsky Kostol sv. Jakuba, jezuitský Kostol Najsvätejšej Trojice a Kostol sv. Heleny na Hlavnej ulici.
Sprievodcovské, ani žiadne ďalšie služby však v kostoloch nenájdu.
Katedrála je sprístupnená počas týždňa od 10:00 do 12:00 a od 14:00 do 17:00, v sobotu od 11:00 do 16:00.
Baziliku možno navštíviť cez týždeň od 10:00 do 12:00 a od 14:00 do 16:00 a v nedeľu od 14:00 do 17:00.
Do Kostola sv. Jakuba, Kostola Najsvätejšej Trojice a Kostola sv. Heleny môžu turisti vstúpiť v sobotu a v nedeľu od 14:00 do 17:00.
Po doriešení personálnych problémov bude od júla počas víkendov sprístupnený aj evanjelický kostol.
Kostoly v mestskej pamiatkovej rezervácii sú pre turistov otvorené zadarmo.
Agentúru SITA o tom informovala Klára Ondrušová z Mestského úradu v Trnave.
Mesto Trnava správcom kostolov, ktorí otvárajú aj pre turistov, poskytuje finančný príspevok na dozor, elektrickú energiu a na upratovanie.
Zamestnanci, ktorí majú v kostoloch službu, musia pre návštevníkov zabezpečiť vysvietenie oltárov, kaplniek alebo celého kostola.
Pri bazilike budú môcť turisti v budúcnosti podľa hovorcu Trnavy Pavla Tomašoviča navštíviť archeologický park, ktorý pripomenie sakrálnu minulosť tohto miesta.
Trnava má so sakrálnym turizmom väčšie ambície, ako je len otvorenie kostolov pre turistov. Spoločne s cezhraničným partnerom, mestom Břeclav, sa samospráva uchádza o dotáciu približne 250-tisíc eur z eurofondov.
V prípade získania dotácie by Trnava takto získané prostriedky investovala do zlepšenia služieb v oblasti sakrálneho turizmu.
Kostoly by mohli byť sprístupnené celoročne, turisti by dostali k dispozícii multimediálnych sprievodcov, radnica by získané peniaze investovala do marketingu aj propagácie.
SITA