Trnavské rybníky
reklama

Martin Dvornák: Trnavský kraj má obrovský turistický potenciál, rozvíjať ho musí aj VÚC

AKTUALITY - Voľby | 24.10.2017, 07.00, inzercia

Mojim cieľom je pomôcť Trnavskému kraju stať sa regiónom európskeho významu. Docieliť, aby sa dostal do povedomia ľudí v zahraničí a stal sa obľúbenou turistickou destináciou.

Martin Dvornák: Trnavský kraj má obrovský turistický potenciál, rozvíjať ho musí aj VÚC

Moje meno je Martin Dvornák. Verím, že spoločne môžeme zmeniť náš kraj k lepšiemu.

 

Cestovný ruch a turizmus patria medzi najdynamickejšie rozvíjajúce sa odvetvia svetového hospodárstva. Väčšina štátov sveta si dnes uvedomuje ekonomický, sociálny i politický význam cestovného ruchu a podporuje jeho rozvoj rôznymi formami.

 

Aj na Slovensku by sme tomuto odvetviu mohli venovať oveľa väčšiu pozornosť.

 

Podľa svetovej obchodnej banky v roku 2012 počet medzinarodných návštevníkov (v počte prenocovaní) vo svete presiahol 1 miliardu ľudí, v roku 2030 sa očakáva že ich bude cez 1,8 miliardy.

 

Turizmus rastie rýchlejšie ako globálna ekonomika a tento trend je potrebné zachytiť aj u nás doma, v našom kraji a seriózne ho začať podporovať.

 

Trnavský samosprávny kraj môžeme kľudne charakterizovať ako priemyselne rozvinutý región, opierajúci sa najmä o automobilový a elektrotechnický priemysel. V oblasti turizmu vidím veľký potenciál pre posilnenie významu našeho regiónu.

 

Cykloturistika si tiež zaslúži pozornosť a treba ju rozvíjať.

 

 

Máme výbornú geografickú polohu, do 100 km od štyroch významných regionálnych metropol: Viedeň s okolím 2,2 mil. obyvateľov, Budapešť s okolím 1,7 mil. obyvateľov, Brno s okolím 0,7 mil. obyvateľov a Bratislava a okolie cez 0,5 mil. obyvateľov.

 

Spolu viac ako 5 mil. obyvateľov z ekonomicky silných oblastí, ktorých máme za rohom, už ich len prilákať k nám.

 

V rámci nášho kraja vieme ponúknuť možnosti pre turistiku, cykloturistiku, kúpele, termálne kúpaliská, agroturizmus, vínny a gastro turizmus, nehovoriac o krásnej prírode od Záhoria, cez oblasť Malých Karpát až po Žitný Ostrov.

 

 

Piešťanské letisko treba zachrániť!

Náš vyšší územný celok (VÚC) leží v blízkosti bratislavského letiska. V hlavnom meste možno v každom ročnom období vidieť množstvo turistov. Do Trnavy ich však, napriek jej blízkosti k Bratislave, zavíta len zlomok.

 

V našom kraji máme letisko Piešťany, ktoré sa však momentálne nerozvíja, naopak, skôr chátra a smeruje k likvidácii či k odpredaju.

 

Na rozvoj turizmu je dôležitá infraštruktúra, takisto aj tá letecká, zvlášť v období, keď sa rozvíja letecká preprava lowcostovými aerolinkami.

 

Rozvoj lowcostových leteckých prepravcov za posledné roky má rastúcu tendenciu (Ryanair, Wizz Air, Easy Jet, Pobeda, Air Baltic a iné) a takisto aj veľké európske letecké spoločnosti vytvárajú svoje nové lowcostové divízie.

 

Letisko Piešťany treba v každom prípade zachrániť a nájsť preň strategického partnera. Stačí sa pozrieť na leteckú spoločnosť WIZZ AIR, z akých destinácií a letísk realizuje svoje lety v Európe, na Slovensku lieta z Bratislavy, Košíc a Popradu.

 

Prečo nezabojovať aj o Piešťany? S týmto alebo iným leteckým partnerom?

 

 

VÚC môže pre turizmus urobiť viac

Pokiaľ ide o doterajšiu aktivitu Trnavského VÚC v oblasti podpory turizmu a prezentovania regiónu, určite je možnosť urobiť oveľa viac pre naše zviditeľnenie.

 

Osobne vidím najväščie rezervy vo významnejšom prezentovaní nášho kraja v zahraničí, najmä už vo vyššie spominaných susedných metropolách, na ktoré sa môžeme prioritne zamerať a rôznymi reklamnými aktivitami náš región zviditeľňovať.

 

Letisko Piešťany je každoročne aj dejiskom festivalu Grape, ktorý tiež môže prilákať mnohých turistov zo zahraničia.

 

 

Náš VÚC by mohol viac prispieť k rozvoju turizmu ako len pár riadkami v slovenčine na jej web stránke o hlavných turistickych atrakciách v kraji, ku ktorým sa navyše naozaj treba komplikovane dopátrať.

 

Ďaľšie možnosti zlepšenia vidím najmä v dobudovaní potrebnej infraštruktúry: ciest, cyklotrás, ubytovacích zariadení, reštauračných zariadení a ďaľších služieb.

 

Prezentácia a lákanie turistov do nášho regiónu musí ísť ruka v ruke s budovaním ubytovacích kapacít a zvyšovaním ponuky služieb. Je to beh na dlhé trate, musíme začať s konkrétnou viziou a koncepciou.

 

 

Ako to dosiahnuť?

Aby sa turizmus v našom kraji mohol úspešne rozvíjať, bude nevyhnutné zapojiť do tohto rozvoja všetky subjekty, ktoré naň vplývajú a sú jeho súčasťou.

 

Trnavská VÚC môže v tomto kontexte zohrávať vedúcu úlohu, byť ambasádorom, správcom, ktorý môže iniciovať aktivity, prizývať a spájať sa s organizáciami, ktoré sú v oblasti turizmu aktívne.

 

Vo verejnom sektore sú to predstavitelia miest a obcí, v súkromnom sektore cestovné kancelárie, hotely, gastronomické zariadenia a iné.

 

Výsledkom vytvorenia pracovných skupín z týchto oblastí môže byť dlhodobá stratégia rozvoja turizmu v našom regióne.

 

Tieto aktivity alebo tzv. budovanie sietí a partnerstiev by mohli prekročiť hranice nášho kraja a do tohoto procesu môžeme zapojiť aj organizácie zo susedných krajín, z Rakúska, Maďarska a Česka.

 

V tejto oblasti rád ponúknem svoje skúsenosti z pôsobenia v zahraničí a bohatú sieť kontaktov, nadobudnutých v rámci môjho 15-ročného pôsobenia v medzinárodnom prostredí.

 

Voľby do VÚC budú v sobotu 4. novembra, za poslanca kandidujem s číslom 11. Vopred vám ďakujem za prejavenú dôveru.

 

MARTIN DVORNÁK

 

 

(inzercia, objednávateľ: Martin Dvornák, Horné Orešany

Dodávateľ: Mgr. Ján Král, Trnava, IČO: 44 974 523)

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda
reklama