Krajskí cestári tvrdia, že asfaltovali podľa zmlúv
AKTUALITY - Voľby | 6.11.2017, 13.19, prispievatelia
Podľa novozvoleného predsedu Trnavského samosprávneho kraja Jozefa Viskupiča bude v prípade rámcových zmlúv na letnú a zimnú údržbu ciest bude nevyhnutný finančný audit.
Radošovce, obec ležiaca pri Jaslovských Bohuniciach, dostali tiež vo volebnom roku nový asfalt, zákazka bola zaradená takisto do rámcovej zmluvy. FOTO:th
Správa a údržba ciest Trnavského samosprávneho kraja trvá na tom, že všetky rekonštrukcie ciest v kraji boli riadne vysúťažené a zmluvy sú zverejnené.
Organizácia kraja tak reaguje na predvolebnú kampaň, počas ktorej kandidát na predsedu TTSK Konrád Rigó požiadal Úrad pre verejné obstarávanie o vykonanie dohľadu nad obstarávaním Trnavského samosprávneho kraja a jeho Správy a údržby ciest.
Chýbali mu zmluvy napríklad na výstavbu kruhových križovatiek v Gabčíkove a Dunajskej Strede a na rekonštrukcie viacerých ciest.
Takéto vyhlásenia z predvolebnej kampane sú podľa stanoviska cestárov nepravdivé a zavádzajúce.
Správa a údržba ciest Trnavského samosprávneho kraja v tomto roku intenzívne asfaltovala cesty II. a III. triedy.
Jej hovorkyňa Martina Machata pre agentúru SITA uviedla, že práce a opravy boli zaradené do rámcových zmlúv na poskytovanie služieb zimnej a letnej údržby ciest.
Zákazku na tieto služby získala spoločnosť EKOM Plus z Dunajskej Stredy.
Novozvolený predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič hneď po oznámení výsledku volieb povedal, že aj v tomto prípade bude nevyhnutný hĺbkový finančný audit.
"Pozrieme sa, do akej miery boli tieto zmluvy uzavreté len na to, aby odčerpávali verejné zdroje a či tam nehrozí nejaký iný moment,“ povedal Viskupič.
Správa a údržba ciest uzatvorila s EKOM Plus minulý rok rámcovú dohodu o letnej a zimnej údržbe za 12 miliónov eur, v tomto roku za približne 11 miliónov eur.
Cestári pôvodne vyhlásili verejné obstarávanie na rekonštrukciu niektorých úsekov ciest samostatne, neskôr tieto jednotlivé verejné obstarávania zrušili.
Machata tvrdí, že z časového hľadiska bolo efektívnejšie riešiť opravy ciest cez rámcovú zmluvu.
SITA