Žiadne prekvapenie: Obchodná akadémia v Trnave je opäť najlepšia na Slovensku
AKTUALITY - Trnava | 31.3.2018, 09.30, prispievatelia
Trnavská škola dosiahla ďalší úspech.
Obchodná akadémia v Trnave. Foto: Ján Král
Obchodná akadémia v Trnave je opäť najúspešnejšou strednou školou na Slovensku. Vyplýva to z aktualizácie rebríčkov základných a stredných škôl, ktorú zverejnila mimovládna organizácia INEKO.
Nejde o žiadne prekvapenie, trnavská Obchodná akadémia rebríčku dominuje už pravidelne. V prvej celoslovenskej desiatke medzi základnými školami, strednými školami a gymnáziami sa už žiadna iná škola z Trnavského kraja nenachádza.
INEKO zverejnilo aj krajské rebríčky, prinášame vám päť najúspešnejších základných škôl, stredných odborných škôl a gymnázií v Trnavskom kraji:
Základné školy
1. Základná škola sv. Jozefa, Hlohovec
2. Základná škola Angely Merici, Trnava
3. Základná škola, Borský Mikuláš
4. Základná škola, Brezová, Piešťany
5. Základná škola, Námestie SUT, Trnava
Stredné odborné školy
1. Obchodná akadémia, Trnava
2. Stredná zdravotnícka škola, Dunajská Streda
3. Obchodná akadémia, Senica
4. Stredná zdravotnícka škola, Trnava
5. SOŠ strojnícka, Skalica
Gymnáziá
1. Súkromné gymnázium s VJM, Dunajská Streda
2. Gymnázium Jána Hollého, Trnava
3. Gymnázium P. Coubertina, Piešťany
4. Gymnázium Vojtecha Mihálika, Sereď
5. Gymnázium Angely Merici, Trnava
Rebríčky INEKO komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov.
Tieto výsledky nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces, nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.
Rebríčky tak môžu byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy, najmä by však mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl.
Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali škôl pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce.
Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.
(pm)