Trnavské rybníky
reklama

Keď pivo, tak to s pôvodom z Trnavy!

AKTUALITY - Firmy | 21.4.2018, 13.00, reklamný článok

Každé poriadne pivo má v sebe kúsok z Trnavy! Je to možno odvážna veta, ale spokojne môžeme konštatovať, že aj pravdivá.

Keď pivo, tak to s pôvodom z Trnavy!

 

V Trnave sa od roku 2000 začalo budovať niečo výnimočné. V ten rok totiž prebral Trnavské sladovne dovtedy úspešný obchodník so sladom Martin Mäsiar.

 

Vtedy sa vytýčilo jasné smerovanie podniku, založenom na podpore lokálnej ekonomiky a neustálymi investíciami do nových technológii a ochrany životného prostredia.

 

Čo je však veľmi dôležité, že sa obklopili špičkovými expertmi v oblasti sladovníctva.

 

„Slad je základnou zložkou piva, preto sme sa zamerali na vytvorenie čo najlepších podmienok pre prácu, aby sme sa obklopili tým najlepším, čo Trnava a okolie ponúka,“ vysvetľuje majiteľ sladovní Martin Mäsiar.

 

Dosiahli to množstvom investícii, ktorými dokázali vytvoriť výborné pracovné prostredie, ale aj dali možnosť zamestnancom participovať na niečom veľkom.

 

Veď povedzme si úprimne, kto by nechcel byť súčasťou niečoho takého, ako je sa podieľať na svetovej produkcii piva.

 

 

Jačmeň je základ sladu, slad je základ piva

Kvalitné pivo má zrod v základných surovinách. O toto sa snažia v Lycose, aby pivovarom zabezpečili kvalitné už prvotné suroviny, lebo bez kvalitných surovín nie je možné vytvoriť naozaj kvalitné pivo.

 

„Každý rok si s veľkou starostlivosťou preverujeme našich dodávateľov jačmeňa a prechádzame si polia, aby sme vedeli podporiť tých producentov, ktorí nám vedia garantovať vysokú kvalitu,“ hovorí Martin Mäsiar.

 

V Lycose sa zameriavajú na lokálnych farmárov v okolí Trnavy. Až 90% všetkého jačmeňa pochádza od farmárov z Trnavy a okolia. Pomáhajú takto regiónu, v ktorom pôsobia, čo považujú za správu vec.

 

Na to však, aby sa vypracovali na svetového producenta sladu, museli prispôsobiť svoju spoločnosť moderným trendom.

 

„Obrovské investície putovali nie len do samotnej výroby, ale aj ochrany životného prostredia, zlepšenia pracovného prostredia našich kolegov a čo považujem za najdôležitejšie, výrazne sme zlepšili vplyv výroby na životné prostredie,“ hovorí Mäsiar.

 

 

Zodpovedne ako sa len dá

Za 18 rokov Lycos Trnavské sladovne konkrétne investovali do nových čističiek, zníženia prašnosti, či zlepšenia pracovných podmienok.

 

„Išlo o niekoľkomiliónové investície, ktoré sme však považovali za nevyhnutné, aby sme sa vypracovali na špičkovú spoločnosť,“ vysvetľuje Mäsiar.

 

To spôsobilo výrazne lepší vplyv výroby na životné prostredie. Dnes s pomerne veľkou rezervou Lycos spĺňa všetky prísne slovenské i európske limity.

 

Okrem toho nemalé investície išli na samotnú modernizáciu fabriky. Vďaka tomu vyrábajú špičkový slad a medzi ich klientov patria napríklad Heineken, Carlsberg, či Asahi, ktorí združujú množstvo pivovarov po celom svete.

 

“Dnes vďaka nášmu sladu sa dá kúsok z Trnavy nájsť vo viacerých krajinách sveta. Robíme to udržateľnou cestou, prihliadame na životné prostredie a podporujeme lokálnych farmárov. V tomto chceme aj pokračovať,“ uzavrel majiteľ Lycos Trnavské sladovne Martin Mäsiar.

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda / TANEX Trnava
reklama