Mladé rodiny v Opoji žiadajú otvorenie ďalšej triedy materskej školy
AKTUALITY - Región | 11.6.2018, 12.22, prispievatelia
Poslanci otvorenie novej triedy schválili, majú však podmienky.
Na rokovanie obecného zastupiteľstva prišli aj rodičia najmladších Opojčanov. FOTO: pm
Otvorenia ďalšej triedy materskej školy sa petíciou dožadovali rodičia najmladších obyvateľov obce Opoj v okrese Trnava.
Škôlka má momentálne dve plné triedy, k septembru sa v nej uvoľní šesť miest. Rodičia však priviedli na zápis devätnásť detí.
Obecné zastupiteľstvo v Opoji na búrlivom zasadnutí rozhodlo o zriadení ďalšej triedy, ale s podmienkami. Prvou podmienkou poslancov je, že reálne do škôlky nastúpi najmenej pätnásť detí.
Druhou, že otvorenie triedy v inej budove si nebude vyžadovať viac ako štyri nové pracovné miesta.
V terajšej budove materskej školy priestor pre ďalšiu triedu nie je. Starosta Peter Bartovič chce na rozhodnutie, či takéto uznesenie podpíše, desať dní, čo mu umožňuje zákon o obecnom zriadení.
"Vyžiadam si stanovisko Regionálneho úradu verejného zdravotníctva, vyžiadam si stanovisko ministerstva školstva k potrebnému počtu zamestnancov a podľa týchto stanovísk sa rozhodnem,“ uviedol.
Podľa jeho informácií by si otvorenie ďalšej triedy materskej školy vyžadovalo približne šesť pracovných miest, a okrem toho nezanedbateľné náklady na úpravu budovy bývalej základnej školy.
Starosta ich odhaduje na najmenej 10-tisíc eur.
"Z ľudského hľadiska by som rád vyhovel všetkým rodičom detí, ale malo by to byť koncepčné riešenie,“ tvrdí starosta Bartovič.
V Opoji sa v roku 2015 narodilo 18 detí, o rok neskôr rovnaký počet, ale v roku 2017 už len desať detí.
Obec Opoj už v minulosti investovala nemalé peniaze do obnovy budovy základnej školy, tá však pre nedostatočný počet žiakov po krátkom čase skončila.
V súčasnosti je v nej posilňovňa, zatiaľ nevyužívaná ambulancia lekára a časť priestorov je voľná.
Práve tu má podľa poslancov vzniknúť ďalšia trieda materskej školy. Priestory by ešte predtým museli prejsť úpravami podľa požiadaviek hygienikov.
SITA