Používaním stránok trnavskyhlas.sk súhlasíte s používaním cookies. Viac info OK

Trnavské rybníky
reklama

Nebojte sa činiek, nehryzú

RELAX - Hobby | 15.7.2011, 00.00, prispievatelia

Tentoraz si predstavíme ďalšie dva základné cviky na chrbát, zameriame sa však na cviky s činkami. Nie vždy máme k dispozícii stroje od výmyslu sveta.

Nebojte sa činiek, nehryzú

Dôležitý je správny postoj a pevný chrbát.

reklama

 

Vráťme sa k starým, ale osvedčeným metódam. Činky rôznych veľkostí nájdete v každej posilňovni. Aj v starej pivničnej, aj v modernej komerčnej. Pripravte sa však na to, že pri týchto cvikoch sú precíznosť a technika základom úspechu.
Prvým zo spomínaných cvikov sú príťahy veľkej činky v predklone. Základná poloha cviku spočíva v miernom stoji rozkročnom, trup v miernom predklone, so zemou zviera približne 30-stupňový uhol. Kolená sú mierne pokrčené. Činku uchopte nadhmatom o niečo širšie, ako je šírka vašich ramien. Činka visí pred telom. Hlava je viac vo vzpriamenej polohe, pohľad smeruje dopredu. Nadýchnite sa a zadržte dych. Činku ťahajte smerom nahor a dozadu. Lakte veďte vedľa tela a vytáčajte ich do strán. Na konci pohybu sa ich snažte zdvihnúť čo najviac nad úroveň ramien. Pri pohybe dole spúšťajte činku pomaly a kontrolovane.

  

Lakte dvíhajte čo najvyššie.

reklama


Žiadne švindľovanie
Vyvarujte sa chýb, ktoré často vídať v posilňovni. Hmotnosť činky si zvoľte tak, aby ste dokázali cvik urobiť precízne, v celom rozsahu pohybu. To znamená, že v najvyššej polohe sa činkou dotknete tela v oblasti vrchnej časti brucha. Pri cvičení nemeňte polohu trupu, to znamená dvíhajte činku plynule iba pohybom rúk. Nesnažte sa uľahčovať si cvik švihovými pohybmi. Správne zvolená hmotnosť vám taktiež dovolí urobiť plánovaný počet opakovaní bez toho, aby ste mali problém s úchopom. Trhačky si berte na pomoc až vtedy, keď už dokonale kontrolujete pohyb a môžete si dovoliť vyššie hmotnosti na činke.

 

Pripraviť sa a môžete začať.


Ručne stručne
Druhý variant príťahov je cvik známy ako príťah jednoručnej činky v predklone s oporou kolena. Zaujmite pozície ako na obrázku. V prípade cvičenia s pravou pažou je jednoručná činka v pravej ruke a dlaňou otočená k telu. Pravú nohu mierne pokrčte vedľa lavičky. Ľavá ruka je na okraji lavičky a ľavú nohu oprite kolenom o lavičku. Trup držte vystretý. Hlavu majte vo vzpriamenej polohe.
Začiatok pohybu musí vychádzať z ramenného kĺbu a ako druhý sa zapája lakeť. Lakeť sa neustále pohybuje pozdĺž tela, ako smerom nahor, tak aj späť. Pri ťahaní činky nahor vydychujete. Len čo činka dosiahne úroveň hrudníka, začnite ju spúšťať do východiskovej polohy dole vedľa lavičky. Pohyb nadol musí byť opäť kontrolovaný a sprevádzaný nádychom. Po dokončení opakovaní jednou pažou môžete hneď prejsť na druhú stranu lavičky a cvik urobte druhou pažou s tou istou činkou.
A na záver varovanie! Menej je niekedy viac, a preto aj pri jednoručnej činke začnite s hmotnosťou, pri ktorej budete mať celý pohyb pod kontrolou. Chcete v prvom rade cvičiť pre svoje zdravie, a nie sa pri prvom tréningu zraniť.

 

Lakeť držte pri tele.

Rudolf Siska, kondičný tréner

Foto: Michal Hlavatovič

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka spoločnosti WebHouse, s.r.o. Právne informácie | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty
Copyright © 2010-2021 WebHouse, s. r. o. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk

Pocitadlo.sk

Mazda - bonus 2021
reklama