Svetová firma so srdcom, to je Lycos Trnavské sladovne
AKTUALITY - Firmy | 18.9.2018, 13.00, reklamný článok
Úspech, zodpovednosť a srdce. To sú tri veci, ktoré vystihujú Lycos Trnavské sladovne. Firma s bohatou históriou si pamätá dobré i zlé časy. História sladovníctva v Trnave je totiž bohatá. Keď koncom deväťdesiatych rokov začali strácať svoj lesk, firmu prebral dovtedy úspešný obchodník so sladom Martin Mäsiar.

Firma prešla rozsiahlou premenou. Aby bola opäť konkurencieschopná, musela investovať do obnovy, modernizácie, inovácií a samozrejme aj do ľudí.
Vo firme však už vtedy rozmýšľali nadčasovo a nezabúdali investovať aj do ochrany a zlepšenia vplyvov výroby na životné prostredie.
Tak, ako sladovne postupne prechádzali obmenou, tak sa im aj začalo dariť nielen na domácom trhu, ale úspech zaznamenali aj na tých zahraničných.
Postupne sa vypracovali na dodávateľov sladu do svetových pivovarníckych koncernov ako je Heineken, Carlsberg, Molson Coors, Sabmiller a v súčasnosti aj Asahi.
Do portfólia týchto koncernov patria mnohé špičkové slovenské, české, ale i zahraničné pivovary.
Úspech, ktorý zaväzuje
V Lycose si uvedomujú, že úspech neprišiel sám, ale stoja za ním obrovské úsilie, investície a húževnatosť všetkých vo firme.
„Keď sme začínali, tak sme nevedeli, či a kedy to príde, ale vedeli sme, že chceme urobiť všetko pre to, aby sme boli úspešní,“ hovorí majiteľ sladovní Martin Mäsiar.
Postupom času si zas uvedomovali, že je to zároveň aj záväzok. „Je to obrovská zodpovednosť, či už za našich zamestnancov, ale aj mesto a región, v ktorom pôsobíme. Snažíme sa neustále zlepšovať pracovné prostredie pre ľudí, ktorí u nás pracujú. Rovnako však nezabúdame na región, rozmýšľame nielen cez čísla, ale aj srdcom, preto takmer všetok jačmeň potrebný na výrobu sladu nakupujeme od farmárov z trnavského regiónu,“ vysvetľuje podporu Mäsiar.
Zodpovedné investície
Od roku 2000, kedy sladovne prebral súčasný majiteľ, sa zmodernizovali všetky linky alebo postavili aj úplne nové.
Modernizácia mala priamy vplyv na rozvoj a ukotvenie Lycos – Trnavské sladovne ako dodávateľa pre veľké pivovarnícke koncerny.
„Je to úžasné, že podnik z Trnavy poznajú takmer v celom pivovarníckom svete,“ s úsmevom hovorí Mäsiar.
Investície však neboli len do modernizácie, ale i zlepšenia vplyvov výroby na životné prostredie.
„Dá sa povedať, že tieto veci išli ruka v ruke, tak ako sme modernizovali, tak sme aj financovali opatrenia, ktoré zlepšili vplyv výroby na životné prostredie, ale i samotné pracovné prostredie pre našich zamestnancov,“ povedal majiteľ sladovní.
Išlo napríklad o zníženie hlučnosti, prašnosti, či vybudovanie novej čističky odpadových vôd.
Sladovne sa stali aj držiteľom veľmi dôležitého certifikátu ISO 14001, čo znamená že sú spoločnosť priateľská k životnému prostrediu.
Získali ho vďaka investíciám a úsiliu všetkých vo firme chrániť životné prostredie a neustále zlepšovať vplyv výroby na neho.