Trnavské rybníky
reklama

Spoločnosť ŽOS Trnava zvýšila zisk, zákazníkov má hlavne v zahraničí

AKTUALITY - Trnava | 5.3.2019, 10.33, prispievatelia

Trnavská spoločnosť podnikateľa Vladimíra Poóra minulý rok predstavila prototyp intermodálneho nákladného vagóna.

Spoločnosť ŽOS Trnava zvýšila zisk, zákazníkov má hlavne v zahraničí

Spoločnosť ŽOS Trnava sa podľa jej generálneho riaditeľa Miloša Kyselicu dokázala presadiť aj na zahraničných trhoch. Archívne foto: Pavol Machovič

BESST
reklama

 

Strojárska spoločnosť ŽOS Trnava skončila minulý rok s hospodárskym výsledkom pred zdanením 2,5 milióna eur a čistým ziskom pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBIDTA) 8,1 milióna eur.

 

Medziročne to znamená nárast, keďže hrubý zisk za rok 2017 dosiahol 1,65 milióna eur a EBIDTA 6,67 milióna eur.

 

V minulom roku v ŽOS Trnava opravili, vrátane revízií, až 4850 vagónov, čo je o tristo viac ako rok predtým.

Munipolis Trnava
reklama

 

V tomto roku plánuje spoločnosť opraviť až 6000 vagónov. Spoločnosť o svojich výsledkoch informovala v tlačovej správe.

 

„Napriek rozšírenej predstave, že ŽOS Trnava je závislá od „slovenských železníc“, až osemdesiat percent našich výkonov smeruje do zahraničia. Spolupracujeme s najväčšími hráčmi v oblasti koľajovej dopravy z Rakúska, Nemecka, Českej republiky, Švajčiarska a ďalších štátov západnej Európy.“ povedal generálny riaditeľ akciovej spoločnosti ŽOS Trnava Miloš Kyselica.

 

Medzi najvýznamnejších zahraničných klientov ŽOS Trnava v oblasti nákladných vozňov patria spoločnosti ako rakúske OBB, nemecké Deutche Bahn, České dráhy a ďalšie.

 

Slovenské privátne spoločnosti tvoria spoločne približne dvadsať percent plánovaných revízií nákladných vozňov v roku 2019.

 

ŽOS Trnava sa venuje aj výskumu a vývoju.

 

„Minulý rok sme na veľtrhu InnoTrans Berlín v spolupráci s rakúskym partnerom RCA predstavili prototyp intermodálneho nákladného vagóna, ktorý je prioritne určený pre zahraničný trh. Pri tomto vagóne je možné meniť nadstavbu, popri kontajnerovej preprave je možné vagóny využiť na prepravu sypkého alebo kusového materiálu, ako sú napríklad stavebné dielce alebo drevo. Okrem internej potreby RCA už o vozne prejavili záujem aj ďalšie spoločnosti z krajín Európskej únie. ŽOS Trnava tak získal možnosť stať sa v strednodobom horizonte stabilným partnerom pre sériovú výrobu týchto vozňov,“ povedal o plánoch do budúcnosti výkonný riaditeľ spoločnosti Zdenko Lančarič.

 

ŽOS Trnava, a. s. je najväčšou dielňou na opravy železničných vozňov v strednej Európe.

 

Spoločnosť vyrába nové nákladné železničné vozne, vykonáva revízie nákladných a osobných železničných vozňov, ich prestavby, modernizácie a opravy.

 

V súčasnosti zamestnáva 1500 zamestnancov s priemerným platom 1100 eur, bez zarátania platov manažmentu.

 

V obchodnom registri je zapísaná od októbra 1994, predsedom jej predstavenstva je Vladimír Poór.

 

(pm)

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda / TANEX Trnava
reklama