Vlaky medzi Trnavou a Bratislavou bude možné vypravovať každé tri minúty
AKTUALITY - Trnava | 11.9.2019, 17.40, prispievatelia
Zhustenie siete semaforov na trati je neporovnateľne lacnejšie a jednoduchšie, ako niekedy spomínané budovanie tretej koľaje.

Ilustračné foto: ŽSR
Železnice Slovenskej republiky chystajú na najvyťaženejšej trati na Slovensku Bratislava – Trnava zvýšenie jej priepustnosti tak, aby tu v čase špičky mohli byť vlaky vypravované každé tri minúty.
Dosiahnu to zhustením siete semaforov, ktoré by mali byť po novom na každom kilometri.
Po rokovaní s predsedom Trnavského samosprávneho kraja Jozefom Viskupičom o tom informoval generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč.
Toto riešenie označil za pomerne jednoduché a vzhľadom na predpokladané náklady 20 miliónov eur aj za nie veľmi drahé.
Prípadné vybudovanie tretej alebo štvrtej koľaje by bolo nielen neporovnateľne drahšie, ale aj časovo oveľa náročnejšie.
V súčasnosti nie je možné medzi Bratislavou a Trnavou vypravovať vlaky častejšie ako každých šesť až osem minút.
Železnice Slovenskej republiky plánujú investovať aj do modernizácie trate Leopoldov – Nitra.
V tomto roku začnú podľa Tkáča so štúdiou uskutočniteľnosti, ktorá ukáže, aké sú možnosti zvýšenia jej kapacity a zníženia prepravných časov.
„Je to stará trať, desaťročia bez väčších investícií. V prvom rade bude potrebné túto trať elektrifikovať, aby sme vedeli zrýchliť a zatraktívniť spojenie medzi Nitrou, Trnavou a Bratislavou,“ vysvetlil riaditeľ odboru stratégie ŽSR Rastislav Farkaš.
Na ilustráciu uviedol, že na tejto jednokoľajnej trati sa výhybky v staniciach prestavujú ručne.
Trnavský župan Viskupič hovoril s vedením ŽSR aj o zlepšení stavu železničných staníc v regióne, ako aj o parkovaní v ich bezprostrednej blízkosti.
Tkáč v tejto súvislosti povedal, že ŽSR budujú aj vlastné parkoviská, prípadne ich ponúkajú samosprávam len za nájomné vo výške dane z nehnuteľností.
Ak by obce a mestá chceli tieto parkoviská spoplatňovať, museli by platiť komerčné nájomné.
Viskupič otvoril aj tému autobusovej stanice v Trnave, pod ktorou časť pozemkov vlastnia ŽSR.
V priebehu dvanástich mesiacov by sa v prípade tejto stanice mali podľa neho vzťahy "vyčistiť".
SITA