Trnavské rybníky
reklama

Vlaky medzi Trnavou a Bratislavou bude možné vypravovať každé tri minúty

AKTUALITY - Trnava | 11.9.2019, 17.40, prispievatelia

Zhustenie siete semaforov na trati je neporovnateľne lacnejšie a jednoduchšie, ako niekedy spomínané budovanie tretej koľaje.

Vlaky medzi Trnavou a Bratislavou bude možné vypravovať každé tri minúty

Ilustračné foto: ŽSR

BESST
reklama

 

Železnice Slovenskej republiky chystajú na najvyťaženejšej trati na Slovensku Bratislava – Trnava zvýšenie jej priepustnosti tak, aby tu v čase špičky mohli byť vlaky vypravované každé tri minúty.

 

Dosiahnu to zhustením siete semaforov, ktoré by mali byť po novom na každom kilometri.

 

Po rokovaní s predsedom Trnavského samosprávneho kraja Jozefom Viskupičom o tom informoval generálny riaditeľ ŽSR Juraj Tkáč.

Predzáhradky Trnava
reklama

 

Toto riešenie označil za pomerne jednoduché a vzhľadom na predpokladané náklady 20 miliónov eur aj za nie veľmi drahé.

 

Prípadné vybudovanie tretej alebo štvrtej koľaje by bolo nielen neporovnateľne drahšie, ale aj časovo oveľa náročnejšie.

 

V súčasnosti nie je možné medzi Bratislavou a Trnavou vypravovať vlaky častejšie ako každých šesť až osem minút.

 

Železnice Slovenskej republiky plánujú investovať aj do modernizácie trate Leopoldov – Nitra.

 

V tomto roku začnú podľa Tkáča so štúdiou uskutočniteľnosti, ktorá ukáže, aké sú možnosti zvýšenia jej kapacity a zníženia prepravných časov.

 

„Je to stará trať, desaťročia bez väčších investícií. V prvom rade bude potrebné túto trať elektrifikovať, aby sme vedeli zrýchliť a zatraktívniť spojenie medzi Nitrou, Trnavou a Bratislavou,“ vysvetlil riaditeľ odboru stratégie ŽSR Rastislav Farkaš.

 

Na ilustráciu uviedol, že na tejto jednokoľajnej trati sa výhybky v staniciach prestavujú ručne.

 

Trnavský župan Viskupič hovoril s vedením ŽSR aj o zlepšení stavu železničných staníc v regióne, ako aj o parkovaní v ich bezprostrednej blízkosti.

 

Tkáč v tejto súvislosti povedal, že ŽSR budujú aj vlastné parkoviská, prípadne ich ponúkajú samosprávam len za nájomné vo výške dane z nehnuteľností.

 

Ak by obce a mestá chceli tieto parkoviská spoplatňovať, museli by platiť komerčné nájomné.

 

Viskupič otvoril aj tému autobusovej stanice v Trnave, pod ktorou časť pozemkov vlastnia ŽSR.

 

V priebehu dvanástich mesiacov by sa v prípade tejto stanice mali podľa neho vzťahy "vyčistiť".

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda TANEX
reklama