Používaním stránok trnavskyhlas.sk súhlasíte s používaním cookies. Viac info OK

Trnavské rybníky
reklama

Trénerka Bartková: Chudnutie je o hlave a matematike, dopriať si môžete aj čokoládu

RELAX - Tí sú naši | 16.10.2019, 09.09, Ján Král

Pri chudnutí by sa nemalo ísť do extrémov. Človek si môže s mierou dopriať v jedálničku všetko. Niekedy stačí len kalkulačka a prepočítanie si konzumovaných kalórií. To je len zopár rád, ako pracovať na dobrej postave od fitnesky a trénerky Klaudie Bartkovej (22).

Trénerka Bartková: Chudnutie je o hlave a matematike, dopriať si môžete aj čokoládu

Klaudia Bartková. Foto (5x): Ján Král

reklama

 

Pochádza z Trebišova a do Trnavy prišla študovať verejné zdravotníctvo na Trnavskej univerzite. Slovenský Rím si podľa svojich slov tak zamilovala, že sa rozhodla zostať tu žiť aj naďalej. Popri štúdiu pôsobí ako trénerka v trnavskom Spartakus Fight Gym.

 

Zastihli sme ju počas hodiny s klientkou Marcelou Šebekovou. Medzi oboma dámami vládla dobrá nálada, nevyzeralo to ako vzťah trénerky a zákazníčky, ale ako dvoch dobrých priateliek.

 

"Základ pri cvičení je podľa mňa nastavenie v hlave. Pohyb musí človeka baviť a mal by si vybrať taký, ktorý mu bude prinášať radosť. S ľuďmi sa snažím komunikovať, keď vidím, že niekto je počas tréningu myšlienkami niekde inde, viem, že zaberie, ak sa o tom porozprávame. Pri pozitívnom myslení má potom aj cvičenie vyšší účinok," hovorí Klaudia.

reklama

 

"Kaja nie je krásna len navonok, ale aj vnútorne. Každému klientovi pripravuje individuálny tréningový plán šitý presne na daného človeka. Poradí ako cvičiť, ako sa venovať sám sebe. Cvičíme spolu od februára s prestávkami a neviem si vynachváliť," povedala Marcela Šebeková (vľavo) o svojej trénerke.

 

 

Klaudia Bartková sama ide príkladom, telo má dokonale vypracované. Svaly z času na čas predvádza aj na fitnes pretekoch, aktuálne sa chystá na súťaž vo Vranove nad Topľou.

 

"Predsúťažná diéta nemusí byť extrémna. Treba len vedieť nastaviť si veci a vytrvať v nich aj po súťaži. Pri dieté ide o matematiku, treba menej jesť a viac sa hýbať. Človek si môže všetko dopriať, aj čokoládu, ale s mierou a v množstve, ktorého kalorický objem nepresiahne spálené kalórie," pokračuje.

 

Klaudia chodí aj na fitnes súťaže. Foto: archív Klaudie Bartkovej

 

 

Patrí k zástancom myšlienok, že 80 percent potravy by mali tvoriť nutrične bohaté potraviny a 20 percent to, čo si človek dopraje aj pre psychickú pohodu.

 

"Potrava musí obsahovať bielkoviny. Avšak nielen tie. Človek potrebuje aj sacharidy a tuky. Ľudia si myslia, že zo sacharidov sa priberá. To sú mýty ľudí, ktorí preferujú iba určitý postup stravovania. Sacharidy sú zdrojom energie, bielkoviny sú stavebné látky, tuky potrebujeme tiež pre niektoré vitamíny rozpustné v tukoch," upozorňuje.

 

"Zelenina a ovocie nesmú chýbať v žiadnom jedálničku. Patria do neho aj mäso, kvalitné mliečne výrobky a strukoviny. Komu nevyhovuje mäso, môže ho nahradiť napr. rastlinnými bielkovinami. Niektorí ľudia vyraďujú lepok. Myslia si, že tým znížia kalorickú hodnotu jedla. To je ďalší mýtus. Každé jedlo má kalórie. Stačí si ich niekedy prepočítať na telefóne, človek má potom prehľad a vie, čo si môže dovoliť."

 

Trénerka usmerňuje ako robiť cvik, čo najefektívnejšie.

 

 

Pri tréningu radí kombinovať silové a kardio cvičenia. Ako veľmi dôležitý vníma kvalitný spánok a odporúča vyhnúť sa alkoholu.

 

"Ideálne je piť len čistú vodu, úplne vynechať sladené nápoje. Pol kila skonzumovaného ovocia alebo zeleniny denne organizmu výrazne pomôže. Vysmážané jedlá nám zbytočne zvyšujú príjem kalórií, nehovoriac o alkohole. To sú veľké kalórie, len v tekutom skupenstve."

 

Zdravý životný štýl však nie je len o nastavení stravy. "V dnešnom svete má byť základom desať tisíc krokov denne. Iba štvorhodinový spánok je veľmi krátky. Ďalším nebezpečným prvkom je stres. Treba sa mu vyhýbať, pretože najviac poškodzuje zdravie."

 

Precvičiť treba všetky partie.

 

 

Cvičenie je podľa Klaudie Bartkovej najlepším obranným systémom pred chorobami a obezitou. Pri tréningu treba správne dýchať a udržiavať intenzitu cvičenia bez zbytočne dlhých prestávok.

 

"Ľudia chudnú, až keď začnú mať zdravotné problémy a prikáže im to lekár. Človek by mal cvičiť sám pre seba. Prevencia je vždy lepšia ako liečba," dodáva Klaudia.

 

Ako cvičiť vždy ukáže, venuje sa trénovaniu mužov i žien. Pre prípadné otázky je k dispozícii na: kbartkovaa@gmail.com alebo 0917 040 105.

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka spoločnosti WebHouse, s.r.o. Právne informácie | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty
Copyright © 2010-2021 WebHouse, s. r. o. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk

Pocitadlo.sk

Mazda - bonus 2021
reklama