Trnavské rybníky
reklama

Keď prší a neschne, Trnava je nudným mestom

AKTUALITY - Trnava | 5.8.2011, 00.00, Gabriel Kopúnek

Toto leto zatiaľ počasie s nami riadne vybabralo. Slnečné dni si už ani nepamätáme. Stále iba prší a nikam sa nedá ísť. Nudia sa nielen deti a študenti, cez víkendy sú to celé rodiny. Majú vlastne kam ísť?

Keď prší a neschne, Trnava je nudným mestom

Až na pár momentov Trojičné námestie osirelo. Nielen vinou dažďa. Foto: autor

Cukrovar Trnava
reklama

Kto má auto a iné možnosti, cez víkend z Trnavy zuteká. Domáci sú odkázaní buď sedieť doma, alebo sa prechádzať po dvoch malých nákupných centrách. Osvedčené sú tiež kryté športoviská, návštevy galérií, kina či múzea. Tie však ponúkajú maximálne trojhodinové spestrenie, a potom opäť vystáva otázka: Čo ďalej? Trnava na zahnanie nudy ponúka len málo. Väčšina ľudí tvrdí, že je mŕtvym mestom. Či sa s tým dá niečo robiť, sa snažil vysvetliť hovorca Mesta Pavol Tomašovič.
Okrem prvého júlového týždňa a pár jednotlivých dní stále prší. Ľudia sa chcú kúpať, dožadujú sa akvaparku. Bude vlastne niekedy?
- Radnica tiež pociťuje jeho absenciu. Mesto s jeho výstavbou ráta aj v územnom pláne. Pred krízou mali záujem vybudovať ho dvaja či traja investori, tá však utlmila investovanie do takéhoto druhu služieb. Mesto sa do takýchto projektov púšťať nebude, je to čisto komerčná záležitosť.
Takže Trnavčania budú stále odkázaní len na kúpaliská?
- K dispozícii toto leto bude aj krytá plaváreň na sídlisku Zátvor. Minulý rok bola zatvorená, v prevádzke je teraz od augusta. Nikto nepredvídal, že v júli bude takéto počasie. Naplánovaná odstávka pre bežné opravy a dovolenky zamestnancov sa však operatívne zmeniť nemohli. August bol doteraz vždy daždivejší.
Ak sa už nedá kúpať, najmä rodiny s deťmi by uvítali v meste viac príležitostí na vyplnenie voľného času.
- Cez prázdniny je veľmi ťažko niečo organizovať. Ľudia sú buď na dovolenkách alebo mimo mesta. Na druhej strane mestá nemôžu podnikať, len vytvárať priestor na realizáciu projektov súkromných agentúr či podnikateľov. Nie je účelom kradnúť niekomu biznis a tiež nie takto míňať peniaze daňových poplatníkov. Musíme vychádzať z toho, čo máme. Západné krídlo radnice bude v auguste verejnosti prístupné aj v sobotu, v nedeľu sa organizujú potulky Malým Rímom. Ešte je tu kino a spomínaná plaváreň.
Viaceré mestá však vo svojich historických centrách majú okrem reštaurácií či kaviarní aj iné turistické lákadlá. Trnava len kostoly a ruiny meštiackych domov. Nedali by sa využiť napríklad prenájmom združeniam pôsobiacich v meste, aby ich mohli využiť aktivitami prístupnými aj pre verejnosť?
- V takomto režime už fungujú bašty v opevnení. Historické budovy sú však náročné na rekonštrukciu. V centre už nechcú podnikať obchodníci a združenia často nemajú ani na zaplatenie nájmu a energií. Ak k tomu prirátam aj prísne podmienky pamiatkarov, týmto smerom sa zrejme uberať nedá. No i tak v centre vznikli súkromné galérie, ktoré obohacujú kultúrny život.
Keď sa v roku 2002 Trnava uchádzala v súťaži o titul Hlavné mesto kultúry, bol vypracovaný projekt na kompletnú rekonštrukciu domu Hlavnej ulici 17 za 500 miliónov Sk. Chceli sme ho prerobiť na akýsi Kunst Haus, kde by boli pod jednou strechou výstavné priestory, obchody s umeleckými predmetmi, koncertné sály a podobne. Peniaze však išli do Košíc.
Trnavčania majú radi zvieratá. Nezamýšľal sa niekto vybudovať v meste celoročne prístupné viváriá, terária či akváriá. Vo väčších mestách sa stali ťahákmi pre turistov?
- Viem, že v meste pôsobí veľa chovateľov či akvaristov, no doteraz nik neprišiel s myšlienkou niečo podobné v Trnave vybudovať. Myslím si, že by sa vhodné priestory mohli nájsť. Iniciatíva by však mala prísť od nich.
 

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama
cale clinic
reklama