Používaním stránok trnavskyhlas.sk súhlasíte s používaním cookies. Viac info OK

Trnavské rybníky

reklama

Streda 27. 5., meniny má Iveta, zajtra Viliam.Význam mien.

Snažia sa zvýšiť aktivitu mladých ľudí v Trnave a okolí, založili Alebočo

Vydané 6.5.2020 o 10.37, prispievatelia

Jakub Benko je iba osemnásťročný študent Gymnázia Jána Hollého v Trnave. Svoj voľný čas trávi zmysluplne a využíva každú jednu sekundu. Je členom Nexteria Leadership Academy a taktiež je aj súčasťou projektu v Žiline, Create & Control. Jeho najväčšou záľubou je fotografovanie. Zároveň vedie iniciatívu Alebočo, kde sa spolu s kolegami prostredníctvom udalostí a workshopov snažia zvýšiť aktivitu mladých ľudí v Trnave a okolí.

Snažia sa zvýšiť aktivitu mladých ľudí v Trnave a okolí, založili Alebočo

Momentka z prvého Pikniku v podaní Alebočo. Zľava Michal Drgoň, Jakub Benko mladší a Jakub Benko starší.


reklama

 

Alebočo si založil sám?

- Organizáciu sme založili s Jakubom Benkom starším a Michalom Drgoňom. S Jakubom sa poznáme už od škôlky. Spája nás aj spoločná láska k fotografovaniu a taktiež sme obaja pôsobili v stredoškolskom parlamente.

 

 

Ako vznikala organizácia?

Hallys

reklama

- Bol to dlhší proces. Projekt sme začali formovať približne pred rokom. V tom čase ešte Nádvorie Coworking neexistovalo, takže prvotná idea bolo vytvoriť nejaký fyzický priestor pre rozvoj študentov.

 

Vedeli sme, že v Trnave je veľa šikovných mladých ľudí a chceli sme vytvoriť nejaký projekt, ktorý by ich všetkých spájal.

 

Tak vlastne vznikla myšlienka Alebočo. Zo začiatku sme hľadali ľudí, ktorí by nás nejakým spôsobom doplnili. Jedným z nich bol aj Michal Drgoň, ale aj Jakub Dogovič alebo Patrícia Chrenová.

 

 

Je váš projekt orientovaný na konkrétnu cieľovú skupinu?

- Je zameraný hlavne pre stredoškolákov a vysokoškolákov, vekovo teda približne od 15 do 26 rokov.

 

 

Ako vznikol váš tím?

- Zo začiatku sme vyhľadávali ľudí my, pretože nikto o nás nevedel. Riadili sme sa podľa toho, kto nám chýbal v tíme. Na začiatku každého projektu potrebujete určitých ľudí, bez ktorých to pôjde len veľmi ťažko. To bola vlastne naša priorita. Obsadiť tieto pozície.

 

 

Podľa čoho si vyberáte členov?

- Záleží to od situácie. Niekedy hľadáme osobu na konkrétnu pracovnú pozíciu, napríklad teraz hľadáme niekoho, kto by nám viedol projekty. No a potom sú tu ľudia, ktorých stretneme a zaujmú nás. Buď prístupom, kreativitou alebo nápadmi. Napríklad Lucka, naša redaktorka, bola osoba, ktorú sme presne hľadali na túto pozíciu. Zaujímala sa o históriu, organizovala celú stužkovú a mala prax v písaní článkov.

 

 

Hľadáte momentálne nových členov?

- Teraz zháňame hlavne ľudí, ktorí majú nejaké skúsenosti s vedením projektov. Samozrejme, že neočakávame žiadne veľké projekty a taktiež nie je podmienka, že to musia byť projekty neziskových organizácií. Väčšina našich členov sú stredoškoláci, čiže skôr čakáme z ich strany aktivitu a skúsenosti v oblasti eventov.

 

 

Ako často sa stretávate?

- Každú nedeľu večer máme všetci súhrnný hovor. Spravíme si takú rekapituláciu predchádzajúceho týždňa a potom riešime plány na ďalší týždeň. Niekoľkokrát do mesiaca mávame väčšie stretnutia, kde preberáme väčšie projekty.

 

 

Aké podujatia ste organizovali?

- Prvý taký väčší event bol Piknik. Išlo o letnú akciu, kde sa stretlo viacero študentov z Trnavy a okolia. Spolupracovali sme na ňom s trnavskými firmami ako Herbert sirupy alebo Pack-less. Podujatie sa konalo v Botanickej záhrade. Tento rok máme v pláne toto podujatie zrealizovať znova.

 

Okrem takýchto eventov organizujeme aj každý mesiac akcie so zameraním na vzdelávanie stredoškolákov a vysokošlolákov. Vždy je pozvaný nejaký speaker, ktorý je odborník v danej oblasti.

 

Venujeme sa odvetviam ako Service design, prezentačné schopnosti, time managment a iné. Eventy sú zadarmo. Študenti vždy odídu s novými skúsenosťami a znalosťami.

 

Ďalším takým väčším eventom bol projekt My sme 89, ktorý vznikol pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie. Základom tejto akcie boli rozhovory s tridsiatimi ľuďmi, ktorí sa priamo participovali alebo podieľali na Nežnej revolúcie.

 

Z ich portrétov bola vytvorená výstava, ktorú sme prezentovali vo viacerých mestách. Boli sme v Trnave, Hlohovci, Seredi a Piešťanoch.

 

 

Aký je váš momentálny cieľ? Na čo sa zmeriavate?

- Teraz pripravujeme podcasty a blog, ktoré budú zamerané na študentov a teda študentské témy. Aktuálne rozoberáme prezentačné zručnosti. Naším cieľom je preškoliť 1 000 študentov z Trnavy a okolia. Myslíme si, že je veľmi dôležité rozvíjať práve tieto zručnosti, ktoré môžu využiť v praktickom živote.

 

 

Prečo ste sa rozhodli založiť túto organizáciu práve v Trnave?

- Trnava je pre nás všetkých domovské mesto. Taktiež sme názoru, že toto mesto má veľký potenciál. V Bratislave je takýchto združení už dostatok a projekty ako tento je treba rozvíjať aj v iných mestách. Okrem toto, Trnava je študentské mesto. Študuje tu skoro 15 000 mladých ľudí.

 

 

Čo považujete za svoj najväčší úspech a posun?

- Že ešte stále existujeme. Takéto študentské neziskové organizácie majú jeden veľký problém a tým je striedanie ľudí. Komunita sa časom mení, ľudia dospievajú a končia štúdium.

 

Za najväčší úspech pokladám to, že tvoríme klímu pre tvorenie niečoho zmysluplného aj mimo školských lavíc. Úprimne si myslím, že je tu veľa mladých ľudí, ktorí by sa radi realizovali v týchto oblastiach, ale nemajú priestor. To je to, čo sa im my snažíme ponúknuť.

 

Samozrejme, sme veľmi hrdí na vytvorenie projektu My sme 89. Mali sme tú česť sa osobne spoznať s významnými ľuďmi a precestovali sme vďaka tejto príležitosti kus Slovenska.

 

 

Ako vznikol názov Alebočo?

- Môj brat si kúpil doménu aleboco.sk. V tom čase som bol súčasťou programu Leadership. Mal som vytvoriť vlastný projekt, na čo som ale úplne zabudol. V rýchlosti som povedal, že môj projekt sa volá Alebočo. Je to univerzálny názov. Ľahko sa tomu robí marketing, taktiež je ľahko zapamätateľný a často sa využíva vo vetách.

 

 

Ako ťa osobne posunulo pôsobenie v tejto organizácii?

- Keďže pôsobíme ako občianske združenie máme lepší prístup k veciam. Taktiež sa ľahšie vybavujú formálne veci, keď si ich môžete v tíme rozdeliť, než keď to vybavuje iba jedna osoba. Samozrejme, získal som množstvo kontaktov a spoznal sa s ľuďmi, ku ktorým by som sa asi ľahko neodstal. Ďalšia vec je, že sme si vytvorili úžasnú komunitu, v ktorej sa super pracuje.

 

 

Odkiaľ sa môžu o vás ľudia dozvedieť?

- Naša prezentácia je založená hlavne na sociálnych sieťach ako je Facebook a Instagram. A ľudia, ktorí už navštívili naše eventy a dali nám svoje maily sú informovaný prostredníctvom mailov. Taktiež máme vlastné plagáty a nálepky.

 

VERONIKA CEPKOVÁ

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Hlavné správy

BÁBENCE: V Trnave prišli na svet krásne detičky

BÁBENCE: V Trnave prišli na svet krásne detičky

Prinášame fotografie bábätiek z trnavskej pôrodnice. celý článok

Policajný pes vyňuchal v aute pred trnavským Tescom drogy

Policajný pes vyňuchal v aute pred trnavským Tescom drogy

Policajti v zastavenom Mercedese našli kryštalickú látku. celý článok

Trnava má tri rodinné bicykle, bude možné si ich požičať

Trnava má tri rodinné bicykle, bude možné si ich požičať

Rodinné bicykle nebudú zaradené do systému zdieľaných bicyklov. Kde a za akých odmienok si ich bude možné... celý článok

Mlyn Fiat Doblo Fiat Tanex Plošina Reštaurácia Macho Gašparík Danubius Gastro Marell Bábence Remax

reklama

Aktuálne video

VIDEO: Filtračný stan pred nemocnicou je minulosťou, pacienti pôjdu priamo k lekárovi

VIDEO: Filtračný stan pred nemocnicou je minulosťou, pacienti pôjdu priamo k lekárovi

Cez filtračný stan museli od 20. marca marca povinne prechádzať všetci pacienti, ktorí išli do nemocnice na vyšetrenie... pozrieť video

AKTUÁLNE POČASIE

Trnava

Piešťany

Bratislava

Nepodarilo sa nadviazať spojenie zo serverom.

Nepodarilo sa nadviazať spojenie zo serverom.

Nepodarilo sa nadviazať spojenie zo serverom.

Nepodarilo sa nadviazať spojenie zo serverom.

aktualizácia: hod. / Predpoveď počasia - epocasie.eu

Facebook

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka spoločnosti WebHouse, s.r.o.
Copyright © 2010-2020 WebHouse, s. r. o. Všetky práva vyhradené
Právne informácie | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty

Pocitadlo.sk

Mazda zmrazené ceny

reklama