Trnavské rybníky
reklama

Reklama v Trnave by pokryla dve futbalové ihriská, najviac jej je v centre

AKTUALITY - Trnava | 8.9.2020, 13.38, prispievatelia

Najviac reklamných plôch v Trnave je podľa analýzy občianskeho združenia Alvaria na Clementisovej, kde je až tisíc metrov štvorcových reklamných plôch, nasledujú ulice Hlboká, Veterná, Zelenečská a Kollárova.

Reklama v Trnave by pokryla dve futbalové ihriská, najviac jej je v centre

Vizuálny smog často vytvárajú aj politici a ich kampane.  FOTO: Ján Král

BESST
reklama

 

Reklamné zariadenia v Trnave zaberajú plochu s rozlohu 12 500 metrov štvorcových, čo je v prepočte asi tisíc bilbordov štandardných rozmerov alebo plocha približne dvoch futbalových ihrísk.

 

Najväčšie koncentrácia reklamy je v mestskej časti Trnava – stred, nasledujú mestské časti Trnava – východ a Trnava – juh. Vyplýva to z analýzy dát o reklamných zariadeniach, ktorú spracovalo občianske združenie Alvaria.

 

Jej autor Lukáš Jankovič pripomína, že dáta pochádzajú z otvorených zdrojov zverejnených samosprávou, preto analýza pokrýva len legálne reklamné zariadenia.

Potulky Malým Rímom
reklama

 

Najviac reklamnej plochy sa nachádza na plachtách (44%), ďalej na jednostranných bilbordoch (takmer 24%), iných reklamných plochách a na označenich prevádzok.

 

 

Spomedzi ulíc je podľa tejto analýzy najviac reklamy na Clementisovej, kde je až tisíc metrov štvorcových reklamných plôch, nasledujú ulice Hlboká (724), Veterná (711), Zelenečská (709) a Kollárova (662).

 

Ide o hlavné cestné ťahy mesta, preto sa vysoká koncentrácia reklamných zariadení na týchto uliciach podľa autora analýzy Lukáša Jankoviča dala očakávať. 

 

Trh s reklamnými zariadeniami v Trnave je veľmi rozdrobený, radnica registruje až 648 žiadateľov o povolenie reklamnej stavby, sú nimi obchody, ktoré majú reklamné tabule pred svojou prevádzkou, ale aj reklamné agentúry a ďalšie podnikateľské subjekty.

 

Dvadsať najväčších vlastníkov reklamných plôch platí mestu okolo 40 tisíc eur ročne, pričom tieto príjmy mali v rokoch 2018 a 2019 klesajúcu tendenciu. To môže byť podľa Jankoviča spojené s redukovaním reklamnej plochy v meste, ale z analyzovaných dát to nie je možné celkom presne potvrdiť.

 

Občianske združenie Alvaria združuje tím analytikov, programátorov, junior výskumníkov a expertov na spracovanie a vizualizáciu dát z rôznych registrov, ale tiež zapája komunity a dobrovoľníkov do vývoja IT riešení, ako aj tvorby verejných politík v oblasti otvorených dát na národnej a samosprávnej úrovni.

 

SITA

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2025. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda / TANEX Trnava
reklama