Trnavské rybníky
reklama

Mazda má svoj prvý elektromobil, MX-30 ponúka komfort skĺbený s ekologickým prístupom

AKTUALITY - Firmy | 25.9.2020, 07.00, reklamný článok

Mazda tento rok oslavuje sté výročie založenia značky. Aj pri tejto príležitosti pripravila svoju premiérovú motoristickú novinku na elektrický pohon. MX-30 má ambíciu zaujať dizajnom, jazdnými vlastnosťami aj ekologickým prístupom k prostrediu.

Mazda má svoj prvý elektromobil, MX-30 ponúka komfort skĺbený s ekologickým prístupom

Mazda MX-30.

Prvú továreň Mazda založila 30. januára 1920 v Hirošime, niesla názov Tokyo Cork Kogyo Co. Ltd., čoskoro však slovo Cork (v preklade korok) vypustili, pretože sa jeho výrobou prestali zaoberať.


Nová Mazda MX-30 však na tento historický okamih odkazuje, stredový tunel a držadlá dverí sú netradične olemované práve materiálom z korku.

 


Elektromobil z dielne japonskej automobilky ide ruka v ruke s ekológiou. V interiéri nového modelu využili napr. aj unikátnu textíliu z recyklovaného plastu PET fliaš na časť čalúnenia dverí, pravú kožu na sedadlách a palubnej doske nahradili kvalitnou alternatívou.

 

Hlavnou eko - výhodou je samozrejme jazda na elektrický pohon.

 

Mazda MX-30 dizajnovo a konštruktérsky vychádza z modelu CX-30, doplnená je však o najnovšie technológie.

 

 

Základom sú jednoduché a vkusné línie, použitie kvalitných materiálov a riešenia, ktoré dávajú vozidlu emóciu.


Výrobca ponúka viaceré farebné prevedenia MX-30, ku klasickej "mazďáckej" červenej Red Soul  dopĺňa strechu v čiernej farbe.


Športovo poňatý crossover využíva v spodnej časti vozidla vkusné a funkčné oplastovanie ako ochranu pred nečistotami z ciest.

 


Zadné dvere sa otvárajú do opačnej strany, ako býva zvykom a prostredný B- stĺpik nahrádza výstuhu vo dverách. Predné sedadlá sú sklopné a posuvné ako v klasických kupé, aby sa uľahčilo ešte viac nastupovanie na zadné sedadlá.


Kvapalinou chladený vysokonapäťový 35,5 kWh akumulátor zložený z Li-ion článkov živí AC synchrónny elektromotor s výkonom 105 kW a 265 Nm krútiaceho momentu, ktorý je k dispozícii prakticky okamžite.


Mazda MX-30 je elektromobil, ktorý má ideálne využitie pre jazdy v meste, presuny do práce či obchodu, skrátka na každodenné využitie.

 


Na akumulátor poskytuje výrobca osemročnú záruku, pri maximálnom dobití uvádza dojazd 200 kilometrov, ktorý sa môže vďaka rekuperácii  (pri brzdení sa baterka dobíja) v meste zvýšiť.

 

Pri rýchlej jazde na diaľnici však dojazd klesá približne o štvrtinu.


Konštruktéri stavili na menší a ľahší akumulátor, nakoľko elektromobily sú stavané hlavne na mestskú jazdu, pri ktorej užívatelia v priemere nenajazdia viac ako 50 kilometrov denne. Auto tak nemusia po každom návrate domov nabíjať.

 


Vozidlo má veľmi dobré jazdné vlastnosti, k čomu prispieva systém (G-Vectoring Control), ktorý auto stabilizuje a jazda je potom ladnejšia a pokojnejšia. Tradične silná je Mazda v konštrukcii podvozku.


Pri našom teste sme skúšali aj predbiehanie na okreskách, auto bolo živé, s dynamickým zrýchlením. Aj model MX-30 sa drží filozofie Jinba Ittai, ktorá vychádza z prirodzených reakcií a intuitívnosti ovládania. Šofér sa s autom zžije.

 

 


Cena sa začína na sume 33.990 eur a už táto základná verzia GT obsahuje veľmi bohatú výbavu, ktorá sa dá doplniť ďalšími balíkmi výbav.  
Mazda MX-30 je k dispozícii aj v Trnave, v ponuke ju má autorizovaný predajca vozidiel Mazda a Fiat spoločnosť TANEX.

 

Viac info na www.tanex.sk.

 

 

Ďalšia fotogaléria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda
reklama