Na Kolonádovom moste v Piešťanoch môžu i naďalej vystupovať pouliční umelci
AKTUALITY - Piešťany | 18.3.2021, 17.24, prispievatelia
Mestské zastupiteľstvo v Piešťanoch vyhovelo požiadavke z petície, ktorú iniciovali samotní pouliční hudobníci a ďalší umelci.

Kolonádový most v Piešťanoch. Foto: archív trnavskyhlas.sk
Pouliční umelci budú môcť v Piešťanoch naďalej účinkovať aj na známom Kolonádovom moste. Mestské zastupiteľstvo v Piešťanoch ho pridalo do zoznamu verejných priestranstiev, kde môžu prezentovať svoje umenie.
Vyhoveli tak požiadavke z petície, ktorú iniciovali samotní hudobníci a ďalší umelci, pre ktorých je Kolonádový most veľmi obľúbeným miestom.
Zverejnený návrh všeobecne záväzného nariadenia o voľných pouličných aktivitách s produkciou pouličných umelcov na tomto kultovom mieste už nerátal.
Výnimočné dielo architekta Emila Belluša malo byť zo zoznamu miest vyhradených pre pouličných umelcov vyčiarknuté už v roku 2013, aj vtedy si ho umelci ubránili.
Petíciu za ponechanie Kolonádového mosta ako priestoru pre prezentáciu pouličného umenia podporilo viac ako 800 ľudí.
„Most priťahuje kvalitných a originálnych hudobníkov zo širokého okolia aj zo zahraničia. Z našich skúseností vieme, že návštevníci často spomínajú na hudbu na moste ako na výrazne príjemný zážitok z kúpeľov a radi sa za ňou i po rokoch vracajú,“ argumentovala autorka petície Sára Halíková, ktorá ako hudobníčka často vystupuje na verejných priestranstvách.
Piešťanskí poslanci ustúpili aj ďalšej požiadavke hudobníkov a povolili im „primeraným spôsobom“ používať ozvučovaciu aparatúru do sto decibelov.
Tento ústupok sa netýka Kolonádového mosta, ktorý je zaradený medzi kúpeľné miesta.
Mesto Piešťany nové všeobecne záväzné nariadenie o voľných pouličných aktivitách vysvetľuje potrebou „skultivovať“ ich.
Podľa jeho spracovateľky Drahomíry Moretovej jediným zámerom je, aby pouliční umelci kultúrny život obohacovali a nie znepríjemňovali.
Pouličné umenie v kúpeľnom meste bolo aj doteraz regulované nariadením, ktoré bolo v platnosti od roku 2009.
SITA