Staráte sa správne o DPF filter? A čo takto pár koní naviac?
AKTUALITY - Firmy | 23.6.2021, 19.23, reklamný článok
Spolu s vývojom v oblasti automobilového priemyslu sme dostali možnosť jazdiť na pohodlnejších, bezpečnejších a skrátka lepších autách. Znamená to však aj fakt, že autá sa stávajú čoraz zložitejšie a obsahujú toľko rôznych súčiastok, o ktorých sa nám pred časom ani nesnívalo.

Ilustračné foto: Kinek00 / Shutterstock.com
Regenerácia DPF filtra vám veľa času nezaberie a môže zachrániť váš motor
Jednou z takýchto novších súčastí (v tomto prípade dieselových) automobilov je filter pevných častíc. Tie sa síce plošne montujú do dieselových áut už 15 rokov (od roku 2006 po zavedení normy Euro 4) avšak pre mnohých vodičov, ktorí doteraz jazdili na starších modeloch, je DPF filter a starostlivosť oň stále novinkou.
V podstate nejde o nič zložité, čo by ste museli mať na pamäti. V prípade, že je potrebná takzvaná regenerácia DPF filtra v dôsledku zanesenia kanálikov vo filtri, upozorní vás nato riadiaca jednotka vášho automobilu.
Aby sa regenerácia DPF filtra mohla spustiť a úspešne absolvovať, je vyžadovaná dlhodobejšia (10 – 15 minút) plynulá jazda v stredných otáčkach.
Riadiaca jednotka vtedy zvýši teplotu výfukových plynov nad 500 stupňov, čím sa zachytené pevné častice vo filtri vypália.
Ak vám to príde ako otravný proces a opakovane ho budete prerušovať, riskujete trvalé vytvorenie usadenín v kanálikoch filtra a citeľnú stratu výkonu vášho auta.
V neskoršom štádiu môže prísť poškodenie alebo dokonca zničenie motora, čo určite nebudete chcieť riskovať kvôli spomínaným 10 – 15 minútam vášho času.
Normy máme splnené, čo takto vyžmýkať z motora viac?
Nemyslite však na chvíľu len na ekológiu, ale doprajte vášmu autu (a sebe) aj nejaké vylepšenie výkonu a krútiaceho momentu.
Docieliť to môžete vysokovýkonným regulátorom tlaku paliva, ktorý vám prinesie nielen presnú kontrolu tlaku, ale aj dlhoročnú výdrž.
A ako dôjde k tomu zvýšeniu výkonu a krútiaceho momentu?
Regulátor tlaku paliva dokáže plynule meniť tlak paliva v palivovej rampe, čím mení pomer paliva a vzduchu v spaľovacom priestore, čo má za následok požadovaný „doping“ pre váš motor.