Reklama nemusí byť len o vysokom rozpočte
AKTUALITY - Firmy | 27.6.2021, 21.28, reklamný článok
S príchodom internetu, Googlu a sociálnych sietí sa nenávratne zmenil svet reklamy. Spoločnostiam už nestačí len prenajať si billboard na frekventovanej ceste alebo zaplatiť si reklamu v novinách, či časopise podľa „cieľovky“, ktorú chcú osloviť. Naším denným zdrojom informácií sa stal internet, ktorý zároveň otvoril nové možnosti vo svete marketingu a jeho cielenia na konkrétne skupiny ľudí.

Ilustračné foto: TierneyMJ / Shutterstock.com
Čím vhodnejšie zacielenie, tým efektívnejšia reklama
Reklama na internete sa dá oveľa špecifickejšie cieliť na konkrétne skupiny obyvateľstva, čo ju v konečnom dôsledku môže robiť oveľa efektívnejšou.
Stačiť vám totižto môže menej ľudí, ktorí vašu reklamu videli, aby niekto z nich uskutočnil nákup vášho tovaru, či služby.
A tak ako sa vyrábajú napríklad tesnenia na mieru aj reklama sa „šije“ na mieru pre konkrétne skupiny, na ktoré cieli. A platí to rovnako pre sociálne siete, ako aj pre najrozšírenejší internetový vyhľadávač, Google.
Plaťte len vtedy, keď na vašu reklamu niekto naozaj klikne
Ak hľadáte ten najefektívnejší spôsob, ako spropagovať svoje podnikanie online, zrejme najvýkonnejším reklamným formátom v súčasnosti je PPC reklama.
Pod touto skratkou sa ukrýva anglické označenie Pay Per Click, čiže platba za kliknutie. Ako inzerent tak platíte za reklamu len vtedy ak užívateľ na ňu naozaj klikne a nie za to, že sa mu len zobrazí.
Ako však docieliť, aby vyhľadávač zobrazil práve vašu reklamu? Funguje to na základe automatického aukčného systému, kedy vyhľadávač pri výbere reklamy, ktorú zobrazí, zohľadňuje dva hlavné faktory.
Prvým faktorom je cenová ponuka, čiže maximálna suma, ktorú ste ako inzerent ochotný zaplatiť za klik na vašu reklamu.
Nemusíte sa však báť, žeby bola PPC reklama len o peniazoch. Dôležitá je aj kvalita reklamy.
Vyhľadávače totižto zvýhodňujú tie reklamy, ktoré sú vysoko relevantné pre konkrétne vyhľadávanie. Takže ak máte dostatočne relevantnú a kvalitne nastavenú reklamu, môže získať vyššie pozície aj v prípade, že nemáte najvyššiu cenovú ponuku.