Trnavské rybníky
reklama

Cyklotrasa v strede Študentskej ulice nebude, Bročka vysvetľuje prečo

AKTUALITY - Voľby | 25.1.2022, 07.00, prispievatelia

Terajšie riešenie podľa primátora Petra Bročku zlepšilo mobilitu a výrazne zvýšilo bezpečnosť pre všetkých účastníkov cestnej premávky, vrátane cyklistov a chodcov.

Cyklotrasa v strede Študentskej ulice nebude, Bročka vysvetľuje prečo

Z dopravného riešenia na Študentskej ulici v Trnave sa stáva predvolebná téma. Archívne foto: Pavol Machovič
 

reklama

 

Primátor Trnavy Peter Bročka odmieta myšlienku vedenia cyklotrasy uprostred Študentskej ulice. Predstava cyklotrasy v stredovom páse je podľa neho už dávno prekonaná.

 

„Viedla by iba ku komplikáciám motorovej dopravy v tomto uzle a k výraznému zvýšeniu nebezpečia pre cyklistov a chodcov,“ reaguje Bročka na Branislava Baroša z občianskeho združenia Trnava pre každého.

 

Ten pripomenul staršiu myšlienku cyklochodníka vedeného v zelenom páse uprostred Študentskej ulice. S takýmto riešením rátal generálny dopravný plán mesta Trnava z roku 2008. Písali sme o tom TU.

Májový kvet
reklama

 

Bročka tvrdí, že terajšie riešenie „zlepšilo mobilitu a výrazne zvýšilo bezpečnosť pre tisíce áut, stovky autobusov a cyklistov a pre tisíce detí, študentov a chodcov, ktorí boli denne v ohrození kvôli 70 vozidlám, ktoré v snahe vodičov neplatiť parkovné blokovali jazdný pruh.“

 

Mesto Trnava v polovici minulého roku zakázalo parkovanie motorových vozidiel v pravom pruhu po oboch stranách ulice a tento priestor vyčlenilo pre cyklistov. Názory na toto riešenie sa od začiatku rôznia, časť verejnosti, hlavne tej cyklistickej, si ho pochvaľuje, ďalšia časť kritizuje.

 

„Cyklisti a kolobežkári sa neraz necítia bezpečne a aj naďalej využívajú chodník pre peších, či cestu pre autá. Obyvatelia Spiegelsalu zúfajú, pretože motoristi teraz parkujú svoje vozidlá v bočných uliciach,“ konštatuje Baroš, ktorý sa netají tým, že bude kandidovať na post primátora Trnavy.

 

Vedenie cyklistov v stredovom páse medzi dvoma cestami nie je podľa Bročku využívané ani v mestách, ktoré sú k cyklistom naozaj ústretové, ako sú napríklad holandské mestá.

 

„Bolo by naivné až hlúpe snažiť sa vymyslieť unikátne slovenské riešenie namiesto aplikovania osvedčených princípov z miest, ktoré sú známe výbornými podmienkami na presun na bicykli všetkých vekových kategórii a zároveň vysokou bezpečnosťou cestnej premávky,“ hovorí Bročka.

 

Cyklotrasa uprostred ulice by podľa neho vytvorila viacero konfliktných bodov, napríklad pri napojení na Ulicu J. Bottu a Hospodársku ulicu.

 

Aktuálne riešenie dopravy na Študentskej ulici sa nepozdáva ani Mariánovi Galbavému, ďalšiemu z uchádzačov o kreslo primátora.

 

Ten na rokovaní Mestského zastupiteľstva v Trnave vlani v septembri prezentoval štyri iného alternatívy možného riešenia cyklochodníkov na tejto ulici.

(pm)

 

 

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy
TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda balík výhod
reklama