Trnava má nové logo: Odkazuje na kráľovské výsady mesta
AKTUALITY - Trnava | 2.5.2022, 09.51, prispievatelia
V roku 1238 sa Trnava stala prvým mestom z územia terajšieho Slovenska, ktoré získalo výsady slobodného kráľovského mesta. Tento odkaz nesie aj nové logo.

Nové logo v skrátenej verzii.
Mesto Trnava bude pri svojej prezentácii používať novú vizuálnu identitu s logom, ktoré tvorí písmeno T v kráľovskej modrej farbe a nad ním zlatá korunka.
Odkazuje na fakt, že Trnava ako prvé mesto na území dnešného Slovenska získala výsady slobodného kráľovského mesta.
V dlhšej verzii bude namiesto písmena T používaný celý názov mesta Trnava.
Autorom novej vizuálnej identity Trnavy je grafický dizajnér Adrián Juráček, jeho návrh zvíťazil spomedzi šiestich súťažiacich. O novej vizuálnej identite informovala hovorkyňa trnavskej radnice Veronika Majtánová.
Téčko s korunkou na vizuáloch dopĺňajú zlaté a biele prúžky, ktoré symbolizujú obrysy mestských hradieb, tzv. cimburie.
Súčasťou novej identity je aj slogan „Mesto, kde sa žije kráľovsky“. Má pripomínať slávnu históriu Trnavy a zároveň ju charakterizuje ako miesto, kde vládne príjemná a živá atmosféra.
„Našou ambíciou pri vyhlasovaní súťaže bolo nájsť rozpoznateľný vizuálny symbol, s ktorým sa budú domáci identifikovať a bude moderne reprezentovať mesto v rámci Slovenska i za hranicami. Som presvedčený, že sa nám to podarilo,“ povedal primátor Trnavy Peter Bročka.
Adrián Juráček sa venuje grafickému dizajnu už vyše desať rokov. S mestom Trnava a jeho organizáciami spolupracuje dlhodobo.
Nový návrh vizuálu mesta podľa neho pracuje so vzdušnosťou, minimalizmom a modernou skratkovitosťou Za jeho dominantný prvok označil kráľovskú korunu.
Pôvodné a nové logo. Erbu sa zmena nedotkne, zostáva v platnosti rovnaký ako doteraz.
Písmeno T s kráľovskou korunou nahradí doterajšie logo v podobe kolesa, ktoré vychádzalo z mestského erbu.
Téčko so zlatou korunkou bude používané na propagačných materiáloch, sociálnych sieťach alebo v v mestských inštitúciách.
V budúcnosti by sa malo dostať aj na oblečenie, tašky či rôzne doplnky, ktoré by mali potešiť nielen lokálpatriotov.
SITA