Trnavské rybníky
reklama

Bol to veľký deň pre Trnavu, pred desiatimi rokmi otvorili severný obchvat

AKTUALITY - Trnava | 21.6.2022, 12.51, prispievatelia

Očakávaným efektom malo byť zníženie dopravnej zaťaženosti v uliciach Trnavy o 10 až 15 percent.

Bol to veľký deň pre Trnavu, pred desiatimi rokmi otvorili severný obchvat

Severný obchvat Trnavy oddeľuje od obytnej zóny protihluková stena. Foto: Ján Král
 

Cukrovar bývanie
reklama

Trnava zažila pred desiatimi rokmi svoj veľký deň, ktorý mal priniesť menej kamiónov v meste, čistejší vzduch a plynulejšiu dopravu.

 

Dňa 20. júna 2012 sa konalo slávnostné otvorenie severného obchvatu Trnavy, prvé autá po ňom prešli na druhý deň, 21. júna 2012.

 

Jeho výstavba trvala niekoľko rokov, investorom bol štát, ktorý ho financoval z eurofondov. Pásku na tribúne strihali poslankyňa Národnej rady SR Renáta Zmajkovičová, župan Tibor Mikuš či primátor Vladimír Butko. 

Munipolis Trnava
reklama

 

„Severný obchvat zásadne zlepší dopravnú situáciu v Trnave a zároveň spĺňa všetky ekologické a ekonomické parametre, ktoré sú cieľom projektov financovaných Európskou úniou. Odľahčenie od tranzitnej dopravy smerujúcej na Záhorie pozitívne pocítia jednak obyvatelia dotknutej časti mesta, a tiež vodiči znížením energetických a časových strát," uviedol po prestrihnutí pásky vtedajší minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

 

Samozrejme, spomenul vtedy aj potrebu ďalšieho obchvatu mesta, ale tam si na strihanie pásky ešte nejaký ten rok počkáme. Napokon, aj existujúci obchvat bol v územnom pláne mesta nakreslený už od roku 1974...


Hlavným cieľom projektu bolo vylúčiť tranzitnú dopravu z centra mesta Trnavy, a tým minimalizovať jej negatívne vplyvy.

 

Očakávaným efektom malo byť zníženie dopravnej zaťaženosti v uliciach Trnavy o 10 až 15 percent. Samozrejme, kto očakával, že v meste nastane po otvorení obchvatu úplný kľud, ten sa nedočkal.

 

V každom prípade však každé jedno auto, ktoré obchvatom prejde, sa vyhne napríklad Trstínskej, Hospodárskej či Rybníkovej ulici.

 

Celkové náklady na viac ako 4,5 kilometrový obchvat, ktorý vznikal v troch etapách počas niekoľkých rokov, dosiahli viac ako 33 miliónov eur. Z nich 23,5 milióna eur tvorí príspevok Európskej únie, zvyšok bol financovaný zo štátneho rozpočtu.

 

Na otázku, kedy sa bude v Trnave otvárať ďalší obchvat, dnes nepozná odpoveď nikto.

 

Podrobne o severnom obchvate Trnavy

Obchvat pozostáva z troch etáp, má dĺžku 4,5 kilometra.

 

Celkové náklady na úsek Bučianska - Trstínska sa vyšplhali na 33 miliónov eur. Z nich 23,5 milióna eur prišlo z Európskej únie, zvyšok bol financovaný zo štátneho rozpočtu.

 

V územnom pláne mesta bol obchvat zakreslený od roku 1974, k jeho výstavbe dopomohli jednania samosprávy s vládou pred príchodom fancúzskej automobilky PSA Peugeot Citroen.

 

Prvú etapu severného obchvatu Trnavy v dĺžke 1,8 kilometra dostavala v roku 2008 bratislavská firma Alpine Slovakia, spol. s r.o. Stála takmer 11 miliónov eur.

 

Ďalšie dva úseky obchvatu postavila trnavská firma TSS Grade, a.s.  Stáli 16 miliónov eur.

 

Súčasťou tretej časti severného obchvatu je päť mostov a 860 metrová protihluková stena.


(pm)

reklama

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda na splátky
reklama
cale clinic
reklama