Trnavské rybníky
reklama

Kandidát Michal Lipovský: Sociálna oblasť v Trnave si zaslúži väčšiu pozornosť

AKTUALITY - Voľby | 24.10.2022, 18.30, inzercia

O hlasy v komunálnych voľbách (29. októbra) sa uchádza Michal Lipovský. Aktívny 35-ročný Trnavčan pôsobí ako špecializovaný sociálny poradca, manažér sociálnych služieb a živnostník v oblasti kameramanských služieb.

Kandidát Michal Lipovský: Sociálna oblasť v Trnave si zaslúži väčšiu pozornosť

Michal Lipovský pri práci v strižni.


Za mestského poslanca kandiduje za koalíciu strán Kresťanskodemokratické hnutie, Sloboda a Solidarita, SPOLU - občianska demokracia, ODS - Občianski demokrati Slovenska, ŠANCA , SME RODINA, ZA ĽUDÍ, Kresťanská únia, Občianska konzervatívna strana vo volebnom obvode Trnava - východ (Hlboká, Družba, V jame, Vozovka) s číslom 12.

 

 

Roky sa venujete sociálnej práci. Čo máte za sebou?
- V súčasnosti pracujem ako špecializovaný sociálny poradca, manažér sociálnych služieb a PR v Centre pomoci pre rodinu v Trnave. Počas štúdia som sa venoval tiež dobrovoľníctvu.

 

V roku 2014 som bol členom komisie sociálnej a zdravotnej a výboru mestských častí Trnava – východ (Družba, Hlboká, Vozovka, Oravné) ako neposlanec. 


Ako kandidát na poslanca mesta Trnava chcem ponúknuť svoje odborné skúsenosti najmä z oblasti sociálnych služieb a teda svoju energiu budem venovať najmä témam, ktoré sú v kompetencii sociálneho odboru a Komisie sociálnych vecí a zdravia. 

 

Táto oblasť si v Trnave zaslúži ešte väčšiu pozornosť a to najmä preto, že sociálna oblasť sa nás všetkých skôr či neskôr týka.

 

 

Čím je sociálna práca charakteristická a čo si vyžaduje od človeka?
 - V minulosti som pracoval ako terénny sociálny pracovník pre Mesto Trnava. Možno to bude znieť ako klišé, ale niet nad dobrý kolektív. Aj preto som sa rozhodol opustiť svoju vtedajšiu prácu na mestskom úrade a ísť do tretieho sektora. Skutočne vnímam, že ak sa kolegovia jeden nad druhého nepovyšujú, sú k sebe otvorení a priateľskí, dobré dielo sa prezentuje samo. 

 

Krv bol nedávno darovať jubilejný stý raz.

 

 

Prečo ste sa v živote rozhodli ísť týmto smerom?
- Svoju prácu jednoznačne považujem za poslanie. Byť pri ľuďoch, ktorí to potrebujú a byť im akousi oporou v ťažkých životných situáciách mi dáva pocit užitočnosti. Neviem si v tejto chvíli predstaviť robiť niečo iné. Spoznal som veľa skvelých ľudí, ktorí to cítia rovnako ako ja.

 

 

Ľudia vás však poznajú nielen ako sociálneho pracovníka. Pracujete tiež ako kameraman. Čo vám dala táto profesná oblasť?
- Venujem sa natáčaniu a živým prenosom. Preto som sa počas covidového obdobia rozhodol zostaviť vlastnú reláciu, kde som spojil svoje dve činnosti sociálnu a technickú – kameramanskú.


Relácia sa volá Mojimi očami a je voľne šíriteľná na YouTube kanáli a zameriava sa najmä na ľudí zo sociálnej oblasti, mojich kolegov, ale aj na iných z humanitných smerov. 


Za túto aktivitu som získal ocenenie Srdce na dlani v rámci Trnavského kraja. Cieľom bolo poukázať na skutočné celebrity na také, ktoré nevidno v médiách. A verte mi, že niekedy som mal čo robiť, aby som hosťa dostal pred kameru. 


Celú reláciu som realizoval dobrovoľnícky a aj jej vysielanie bolo poskytnuté zadarmo. Dobrovoľníctvo sa mi nevyhýba ani v tejto oblasti a rád chodím točiť o veciach, ktoré sú prospešné alebo o ľuďoch, ktorí robia skvelé činnosti.

 

S dobrovoľníčkou Martinou Šarvaicovou, ktorá tiež kandiduje za mestskú poslankyňu, ale v obvode Trnava - Modranka.

 

 

Pred niekoľkými rokmi ste založili v rámci Centra pomoci pre rodinu tradíciu oceňovania dlhoročných manželských párov. Aké sú pre vás stretnutia s dlhoročnými pármi?
- Vďaka ľuďom, ktorí nominujú svojich rodičov, priateľov či susedov sme našli krásne príklady manželských zväzkov, ktoré spolu žijú viac ako 62 rokov. V tejto chvíli máme najvyšší vek 69 rokov v manželstve.

 

Verím, že aj takýmto spôsobom môžeme povzbudiť mladé manželstvá a najmä oceniť tie, ktoré dokážu žiť spolu niekoľko desaťročí. Navyše, debaty s ľuďmi, ktoré sú spolu desiatky rokov, sú skutočne inšpiratívne. 

 

 

 

Na čo by ste sa v prípade zvolenia za mestského poslanca chceli sústrediť?
- Problematika rodín, detí, seniorov a v neposlednom rade i rôznych sociálne slabších komunít je mi blízka nakoľko pracujem v treťom sektore už vyše trinásť rokov. 


Nie sú mi vzdialené ani rôzne kultúrne a športové podujatia, každoročne sa podieľam na organizácii akcií ako sú Deň rodiny, misijný bazár či sa podieľam na rôznych ďalších kultúrnych podujatiach.

 

Preto sa pozorne zaujímam o činnosť Mestského kultúrneho strediska v Trnave a v neposlednom rade aj o činnosť Mestskej televízie Trnava, kde som sa veľmi veľa profesijne naučil a najmä spoznal skvelých ľudí z Trnavy a okolia. 


Svoju pozornosť budem zameriavať aj na komunikačnú stratégiu mesta s občanmi či už osobne, alebo cez sociálne siete.


Pri svojej práci ale aj pri bežnom živote sa stretávame čoraz častejšie s problematikou ľudí bez domova. Mojou snahou bude, aby sa viac podporovali organizácie, ktoré s týmito ľuďmi pracujú, ale netreba zabúdať na to, že mesto je to, ktoré ako prvé musí zo zákona riešiť sociálne služby. Preto sa chcem zasadzovať aj pri zriadení útulku pre ľudí bez domova. 


Nemôžeme sa v sociálnej oblasti spoliehať len na organizácie, ktoré svoju činnosť robia z presvedčenia. Stáva sa tak, že často suplujú činnosti, ktoré má robiť samospráva. 


Prioritou je dostatok miest v materských školách v Trnave. 


Pre seniorov a ľudí so ZŤP si viem predstaviť zriadenie sociálneho taxíka, viem, že je to náročná úloha, ale ak to funguje v iných mestách, prečo by to nemohlo fungovať aj v Trnave. 


Ak budeme mať dobre zvládnutú problematiku dopravy, parkovacích služieb i dostatok logických cyklotrás, bude spokojnosť na oboch stranách. 

 

 

---
Politická inzercia
Objednávateľ: Michal Lipovský, Trnava
Dodávateľ: Konge, s.r.o., Ulica Zdenky Schelingovej 9431/4, 917 01 Trnava, IČO: 52859045

Podeľte sa s nami o váš názor!

Aktuálne správy

reklama

TRNAVSKÝ HLAS je registrovaná ochranná známka Právne informácie | Ochrana osobných údajov | Etický kódex | Reklama | RSS | Kontakty | Nastavenie cookies | Cookies politika
Copyright © 2010-2024. Všetky práva vyhradené
Tento web beží na serveroch webhouse.sk
Mazda
reklama
cale clinic
reklama