Norma ISO 9001 ako cesta za zlepšovaním svojho podnikania
AKTUALITY - Firmy | 31.10.2022, 08.22, reklamný článok
Podnikanie je proces, v ktorom sa musíte neustále vyvíjať a zlepšovať, aby ste uspeli. To platí aj v prípade, že momentálne dosahujete úspechy. Ľahko sa totižto môže stať, že „zaspíte na vavrínoch“ a po vzostupe príde pád.
Ilustračné foto: Jirsak / Shutterstock.com
V centre pozornosti normy ISO 9001 je kvalita
Možno ste už počas písania diplomovej práce snívali o tom, že si založíte vlastnú spoločnosť a možno ste sa na skok do podnikateľských vôd odhodlali až neskôr.
Dôležité je, aby ste neprestali hľadať spôsoby, ako sa v podnikaní zlepšovať, pretože konkurencia nespí v žiadnom odvetví a ak si chcete udržať spokojnosť zákazníkov (nehovoriac o tom ak ju chcete zvýšiť), musíte im ponúkať stále niečo viac.
Nástrojom, vďaka ktorému môžete posúvať svoje podnikanie vpred, sú aj ISO normy. Zameriavajú sa na rôzne aspekty podnikania.
A keďže hovoríme o spokojnosti zákazníkov, stručne sa teraz pozrieme na normu ISO 9001, ktorá sa označuje aj ako systém manažérstva kvality. Veď kvalita je to, čo predsa zákazníci chcú.
Ako je kvalita v norme ISO 9001 definovaná?
Povedzme si ale najskôr ako norma ISO 9001 definuje pojem kvalita. Odkazuje pritom na normu ISO 9000, ktorá kvalitu definuje ako stupeň plnenia požiadaviek, ktoré sú stanovené, všeobecne sa predpokladajú alebo sú záväzné súborom vnútorných znakov.
Takáto definícia možno na niekoho pôsobí trochu zmätočne, ale keď povieme, že tieto požiadavky určujú zákazníci, určite tomu začne každý rozumieť.
Norma ISO 9001 poskytuje odporúčania, požiadavky a usmernenia pre spoločnosť, ktorá chce (aj získaním tohto certifikátu) preukázať schopnosť poskytovať kvalitné produkty, či služby, ktoré budú v súlade s požiadavkami zákazníka.
Pozor obzvlášť na slovné spojenie „preukázať schopnosť“. Norma ISO 9001 totižto necertifikuje priamo produkt, či službu, ale zameriava sa na všetky procesy v spoločnosti, ktoré na výslednú kvalitu majú vplyv.