Zelená cesta hľadá zhotoviteľa cyklotrasy z Piešťan do Vrbového
AKTUALITY - Piešťany | 23.5.2023, 10.09, prispievatelia
Koľajnice aj podvaly z viac ako storočnej železničnej trate pôjdu preč, nahradí ich cyklotrasa s asfaltovým povrchom.
Ľudia na cyklotrasu z Piešťan do Vrbového čakajú už roky. Vizualizácia: Zelená cesta
Združenie obcí Zelená cesta vyhlásilo nové verejné obstarávanie na zhotoviteľa bezpečnej cyklotrasy medzi mestami Piešťany a Vrbové, ktorá povedie po nevyužívanej železničnej trati.
Združenie má od Železníc Slovenskej republiky trať prenajatú, po odstránení koľajníc, podvalov a časti štrkového lôžka na nej vybuduje cyklotrasu s asfaltovým povrchom, dĺžkou viac ako sedem kilometrov a šírkou tri metre.
Predpokladaná hodnota zákazky bola vyčíslená na 4,8 milióna eur, združenie ju chce financovať z Plánu obnovy. Minuloročné verejné obstarávanie nebolo úspešné, preto ho obstarávateľ opakuje.
V súčasnosti medzi Piešťanmi a Vrbovým neexistuje žiadna bezpečná cesta pre cyklistov.
Cyklotrasa spojí Piešťany, Krakovany, Trebatice a Vrbové, jej súčasťou bude vytvorenie rekreačnej zóny v bývalej železničnej stanici Vrbové a mobiliár pre cyklistov.
V regióne je veľká spoločenská objednávka na bezpečné cyklistické spojenie Piešťan a Vrbového. Ľudia tento zámer v minulosti podporili napríklad cyklojazdami medzi týmito mestami, ale aj petíciou, ktorú podpísalo viac ako 3500 ľudí.
Združenie Zelená cesta sa uchádza o nenávratný finančný príspevok v rámci prvej výzvy ministerstva dopravy na budovanie, stavebné úpravy alebo rekonštrukcie cyklistickej infraštruktúry z Plánu obnovy. Výzva bola uzavretá 30. septembra minulého roku, ministerstvo zatiaľ zoznam schválených žiadostí nezverejnilo.
Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili v októbri 1906, v druhej polovici minulého storočia jej úlohu preberali autobusy. Osobná preprava tu definitívne skončila v roku 1978.
O záchranu trate sa niekoľko rokov snažili ľudia z občianskeho združenia Čango, ktorí presadzovali vybudovanie cyklotrasy popri nej.
SITA