3 tipy, ako vytvoriť pútavý a úspešný plagát
AKTUALITY - Firmy | 1.6.2023, 11.07, reklamný článok
Reklamné plagáty sa uchádzajú o našu pozornosť takmer všade, kade sa pohybujeme. Spomeniete si však, kedy vás naposledy zaujal nejaký tak, že ste si ho zapamätali? Vytvoriť taký plagát totiž nie je až také jednoduché, ako by sa zdalo, preto sme si pripravili tri základné tipy, ktoré odlišujú úspešné plagáty od tých, okolo ktorých prejdeme bez povšimnutia.

Ilustračné foto: Ton Photographer 4289 / Shutterstock.com
1. Originálny motív alebo posolstvo, ktoré osloví vašu cieľovú skupinu
Pri vytváraní akéhokoľvek reklamného materiálu treba mať na mysli vašu cieľovú skupinu a komunikovať tak, aby ju vaše posolstvo oslovilo.
Vo všeobecnosti platí, že sa treba vyhýbať vulgárnostiam, klišé a nekompletným informáciám, akýmkoľvek chybám a príliš nahustenému textu, ktorý aj tak nebude nikto čítať.
Hoci je vizuálna stránka tiež veľmi dôležitá, v prvom rade sa zamyslite nad sloganom. Ten by mal byť predovšetkým stručný, jasný, adresný a dobre čitateľný, aby udrel do očí.
Komunikujte jazykom a tónom, ktorý zarezonuje u cieľovej skupiny, nevypláca sa oslovovať úplne všetkých. Mali by ste vedieť, pre koho je váš produkt či služba určená a tých ľudí sa snažiť pritiahnuť.
2. Profesionálne spracovaná grafická stránka plagátu
Keď máte posolstvo jasne definované, pohrajte sa s vizuálnou stránkou vášho plagátu tak, aby ste zvýraznili tie najpodstatnejšie informácie a zároveň ich doplnili vhodnými a kvalitnými fotografiami alebo inými grafickými prvkami.
Myslite na to, že menej býva viac a odolajte pokušeniu prepchať plagát množstvom obrázkov a textu, navyše neprehľadne a nevhodne rozmiestnenému.
Zamyslite sa nad rozložením jednotlivých prvkov a ich harmonickým farebným zladením, typom písma, ktoré použijete a nezabúdajte ani na dostatočný kontrast jednotlivých prvkov. Držte sa jedného, prípadne dvoch dobre čitateľných fontov, aby už z diaľky plagát mohol upútať kľúčovými prvkami.
3. Nešetrite na nesprávnom mieste a doprajte si kvalitnú tlač
Ak ste prvé dva body splnili, nepokazte si to teraz tým, že budete chcieť ušetriť na tlači a vytlačíte si plagáty svojpomocne na bežnej tlačiarni. Môže sa to síce zdať ako lacné riešenie, no v skutočnosti to tak vôbec nemusí byť.
Navyše, v takýchto podmienkach nikdy nedosiahnete profesionálnu kvalitu a povrchové zušľachtenie, ktoré dotiahne váš plagát do dokonalosti. Môže ním byť napríklad také pozlátenie či postriebrenie.
Veľkoformátový plagát len ťažko vytlačíte v kancelárii. Navyše, investícia do reklamných plagátov nakoniec nemusí byť u profesionálov vôbec taká nákladná, ako ste si pôvodne mysleli.
Zverte svoje plagáty do rúk odborníkom na tlač a vyberte si z rôznych formátov a druhov papiera s rôznou gramážou, alebo využite možnosť orezania plagátov na mieru.
Tlačiť môžete jednostranné aj obojstranné plagáty s lištou alebo bez nej, vonkajšie plagáty, ktoré odolajú poveternostným podmienkam. Nerobte kompromisy v kvalite a ukážte svojim zákazníkom, že vám záleží na tom, ako sa prezentujete.